Hot News
Dr. Adrian Marinescu, despre sezonul gripal: „Timpii de așteptare la cameră de gardă sunt de ordinul orelor. Paturile sunt ocupate 100%”
Dr. Adrian Marinescu, despre sezonul gripal: „Timpii de așteptare la camera de gardă sunt de ordinul orelor. Paturile sunt ocupate 100%”
Verificări ale Poliţiei, după ce mai mulţi şoferi au intrat cu maşinile pe Transfăgărăşan
Risc de avalanșe în Carpații Meridionali între 25 și 27 decembrie. Grosimea stratului de zăpadă la munte
Crăciun pe Valea Prahovei. Hotelierii oferă reduceri din cauza gradului de ocupare sub așteptări.
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: România, lider în clasamentul european al scumpirilor. Ce strategie adoptă comercianții: „Un Crăciun la suta de grame”
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Economic > România, lider în clasamentul european al scumpirilor. Ce strategie adoptă comercianții: „Un Crăciun la suta de grame”
Economic

România, lider în clasamentul european al scumpirilor. Ce strategie adoptă comercianții: „Un Crăciun la suta de grame”

Data: 17 decembrie 2024 - 09:08
Petrache Poenaru 401
Distribuie
romania pe primul loc in clasamentul european al scumpirilor ce strategie au comerciantii un craciun la suta de grame 67605953608a6

Sursa foto: Google Images

România, lider în clasificarea europeană a scumpirilor

La sfârșitul anului 2024, România se află pe primul loc în clasamentul european al scumpirilor, conform unei analize a firmei de consultanță Frames. Această situație este agravată de scăderea semnificativă a puterii de cumpărare a românilor, ceea ce a determinat comercianții să adopte strategii de marketing inedite, cum ar fi ofertele „la suta de grame”.

Strategiile comercianților în fața inflației

Pe fondul inflației record, care a atins o rată anuală de 5,11% în noiembrie 2024, retailerii din România au început un „război fără precedent” al ofertelor, în special în apropierea sărbătorilor de Crăciun. Aceasta se traduce prin campanii promoționale care se concentrează pe fidelizarea clienților afectați de creșterea prețurilor.

Produsele alimentare, îmbrăcămintea, încălțămintea, electronicele și serviciile au înregistrat cele mai mari scumpiri din întreaga Uniune Europeană, iar românii continuă să cheltuie un procent semnificativ din venitul lor lunar pe alimente, depășind 25%, mult peste media europeană.

Provocările sărbătorilor de iarnă

În acest context economic, un Crăciun cu o masă decentă pentru patru persoane poate depăși 1000 de lei, ceea ce face ca sărbătorile să fie o provocare financiară pentru mulți români. Comercianții se adaptează la această realitate prin oferirea de produse vândute la suta de grame, astfel încât consumatorii să poată achiziționa bunătățile de sezon în porții mai mici.

„Vom avea, poate mai mult ca oricând, un Crăciun la suta de grame”, se subliniază în analiza Frames, evidențiind impactul politicilor economice asupra puterii de cumpărare a românilor. Aceste tendințe reflectă nu doar provocările cu care se confruntă consumatorii, ci și modul în care comercianții răspund la o piață în continuă schimbare.

România, lider în scumpiri în Europa

Recent, un studiu realizat de GFK a relevat că România se află pe primul loc în clasamentul european al scumpirilor, ceea ce a generat îngrijorări în rândul consumatorilor. Conform raportului „Behavior Change”, 85% dintre români se tem că prețurile vor continua să crească.

Strategia comercianților pentru Crăciun

În acest context, comercianții au început să adopte strategii de marketing specifice. Analiza Frames sugerează că „Crăciunul lui 2024 va fi unul la promoție” pentru milioane de români, care vor căuta oferte pentru a face față scumpirilor. Produsele de marcă proprie ale hipermarketurilor vor fi promovate, având un raport preț-calitate îmbunătățit.

Povara economică asupra gospodăriilor

Patru din zece gospodării din România se află în situația de „budget squeeze”, fiind nevoite să-și limiteze cheltuielile pentru a se încadra în bugetul disponibil. În prezent, produsele aflate la promoție reprezintă peste 20% din totalul achizițiilor de bunuri de larg consum.

Puterea de cumpărare și salariile

Deși câștigul salarial mediu net a crescut ușor, puterea de cumpărare rămâne scăzută, cu România având unul dintre cele mai mici salarii medii pe oră din Uniunea Europeană, puțin peste 10 euro. Această situație complică gestionarea cheltuielilor pentru populație, mai ales pentru cei care au venituri sub 3.000 lei.

Creșterea vânzărilor de FMCG

Conform datelor NielsenIQ, românii cheltuie anual 30 miliarde de euro pe bunuri de larg consum. În primele nouă luni ale acestui an, vânzările de FMCG au crescut cu 16,2%, însă acest avans a fost generat în principal de scumpiri, în condițiile în care consumul a scăzut.

Etichete:craciuninflatiepromotiiscumpiri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent reactia romaniei la anuntul preluarii e on energie de catre compania energetica de stat a ungariei vor fi verificate inclusiv sursele de capital non ue ale maghiarilor 676058a5dcd1d Reacția României la anunțul preluării E.ON Energie de către compania energetică de stat din Ungaria, cu verificarea surselor de capital non-UE ale acestora.
Articolul următor gabi tamas a vorbit despre sansele romaniei de a se califica la campionatul mondial 67605a250b169 Gabi Tamaș a discutat despre posibilitățile de calificare ale României la Campionatul Mondial.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
video dr adrian marinescu despre sezonul gripal timpii de asteptare la camera de garda sunt de ordinul orelor paturile sunt ocupate 100 694d75fd41a82

Dr. Adrian Marinescu, despre sezonul gripal: „Timpii de așteptare la cameră de gardă sunt de ordinul orelor. Paturile sunt ocupate 100%”

25 decembrie 2025 194
video dr adrian marinescu despre sezonul gripal timpii de asteptare la camera de garda sunt de ordinul orelor paturile sunt ocupate 100 694d75fd41a36

Dr. Adrian Marinescu, despre sezonul gripal: „Timpii de așteptare la camera de gardă sunt de ordinul orelor. Paturile sunt ocupate 100%”

25 decembrie 2025 7
video verificari ale politiei dupa ce mai multi soferi au intrat cu masinile pe transfagarasan 694d727682002

Verificări ale Poliţiei, după ce mai mulţi şoferi au intrat cu maşinile pe Transfăgărăşan

25 decembrie 2025 310
risc de avalanse in carpatii meridionali in perioada 25 27 decembrie grosimea stratului de zapada la munte 694d6455a3754

Risc de avalanșe în Carpații Meridionali între 25 și 27 decembrie. Grosimea stratului de zăpadă la munte

25 decembrie 2025 133
craciun pe valea prahovei hotelierii fac reduceri pentru ca gradul de ocupare este sub asteptari 694d567c86a13

Crăciun pe Valea Prahovei. Hotelierii oferă reduceri din cauza gradului de ocupare sub așteptări.

25 decembrie 2025 153
chris rea peste patru decenii de muzica fara compromisuri mi am inceput viata ca un strain 694d54f1ac855

Chris Rea, patru decenii de muzică autentică. „Mi-am început viața ca un străin”

25 decembrie 2025 186

Te-ar putea interesa și...

nou proiect fotovoltaic pentru o companie din industria alimentara 6788cd7084165
Economic

Nou proiect fotovoltaic pentru o companie din sectorul alimentației

16 ianuarie 2025 263
ministerul finantelor a imprumutat azi peste un miliard de lei de la banci 6890be2e87147
Economic

Ministerul Finanţelor a împrumutat astăzi peste un miliard de lei de la bănci

4 august 2025 90
peste 44 000 de gospodarii vor fi racordate la reteaua de gaze naturale pana cel tarziu la sfarsitul anului 2026 67f6ded2efd36
Economic

Peste 44.000 de gospodării vor fi conectate la rețeaua de gaze naturale până la sfârșitul anului 2026.

10 aprilie 2025 325
video profit ro tv alexandru petrea ceo highlight agency cozile sunt factorul principal care il deranjeaza pe consumatorul roman in hipermarket premiile instant si reducerile pot schimba lo 67d9041f3bbbf
Economic

Profit.ro TV – Alexandru Petrea, CEO Highlight Agency: Cozile sunt factorul principal care îl deranjează pe consumatorul român în hipermarket. Premiile instant și reducerile pot schimba loialitatea față de un brand pe loc.

18 martie 2025 297
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?