România și Microsoft implementează AI în educație
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat lansarea unui proiect-pilot de utilizare a inteligenței artificiale (AI) în școli și universități. Această inițiativă a fost stabilită în urma unei întâlniri cu conducerea Microsoft România, având scopul de a optimiza activitatea cadrelor didactice și procesul de învățare al elevilor și studenților.
Ministerul va desemna unitatea-pilot inițială, iar Microsoft România va colabora la implementarea acestui proiect. Daniel David a subliniat că AI este o tehnologie care poate aduce beneficii sistemului educațional, dar care trebuie utilizată cu responsabilitate. „Pentru a o putea utiliza bine, vom pilota un astfel de demers, iar apoi, în funcție de rezultate, vom extinde procesul”, a declarat acesta.
Ministrul a menționat că România se află deja într-un proces de digitalizare masivă a unităților educaționale și că planurile-cadru includ discipline legate de tehnologia informației și inteligența artificială. „Inteligența artificială este un instrument pentru cadrele didactice și elevi/studenți, care trebuie monitorizat etic și moral”, a adăugat Daniel David.
În contextul acestei inițiative, Adrian Georgescu, director Enterprise Commercial and Public Sector la Microsoft România, a subliniat riscurile utilizării AI, inclusiv dependența tehnologică și vulnerabilitățile la atacuri cibernetice. „Societatea trebuie să se asigure că motoarele și instrumentele pe care copiii le folosesc sunt sigure”, a afirmat Georgescu.
Ministrul a concluzionat că România nu trebuie să rămână în urmă față de alte țări care au început să integreze AI în sistemul lor educațional, cum ar fi Estonia, care își propune să generalizeze această tehnologie la nivel național.
România și Microsoft colaborează pentru introducerea AI în educație
România, împreună cu Microsoft, a început demersurile pentru a integra inteligența artificială (AI) în școli și universități. Această inițiativă se concentrează pe îmbunătățirea procesului educațional prin utilizarea tehnologiilor avansate, dar ridică și anumite provocări legate de securitate și calitatea informației.
Un aspect important menționat de specialiști este necesitatea de a asigura un mediu sigur pentru utilizarea AI de către copii și tineri. Se subliniază că părinții și societatea trebuie să verifice că instrumentele utilizate pentru accesarea inteligenței artificiale sunt sigure. De asemenea, este esențial ca instituțiile educaționale să utilizeze motoare de căutare securizate și certificate pentru a proteja datele personale ale utilizatorilor.
Conform unor statistici, mediul educațional este vulnerabil la atacuri cibernetice, fiind cel mai expus sector. În Statele Unite, au fost înregistrate 2.500 de atacuri pe săptămână în școli și universități, ceea ce evidențiază necesitatea unor măsuri de securitate mai riguroase în acest domeniu.
Prin urmare, integrarea inteligenței artificiale în educație trebuie realizată cu atenție, având în vedere atât beneficiile, cât și riscurile asociate utilizării necontrolate a acestei tehnologii.