Românii abandonați pe aeroport de Wizz Air
Compania Wizz Air a răspuns recent acuzațiilor legate de tratamentul diferențiat rezervat pasagerilor români în comparație cu străinii, după ce un zbor de la București către Abu Dhabi s-a întors din drum pe 23 iunie. Un articol publicat de Focus Press a evidențiat faptul că 120 de români au fost lăsați pe aeroport, în timp ce cetățenii străini au fost cazați la hotel.
Pasagerii români au relatat că, după întoarcerea aeronavei pe aeroportul Băneasa, nu au primit informații clare despre reprogramarea zborului și au fost sfătuiți să contacteze call-centerul companiei, care nu mai era disponibil la ora respectivă. Aceștia s-au simțit discriminați, având în vedere că străinii au beneficiat de un tratament preferențial.
Justificarea Wizz Air
Reprezentanții Wizz Air au explicat că pasagerii români s-ar fi simțit discriminați din cauza unei „eroari umane la sol”. Aceștia au menționat că întoarcerea aeronavei a fost determinată de restricțiile impuse în urma situației geopolitice din Orientul Mijlociu, iar siguranța pasagerilor a fost prioritară.
Wizz Air a afirmat că toți pasagerii au fost notificați prompt în limba preferată despre opțiunile disponibile: reprogramarea zborului fără costuri suplimentare sau rambursarea completă. De asemenea, compania a oferit posibilitatea de a zbura spre Abu Dhabi în ziua următoare, însă a recunoscut că informațiile nu au fost comunicate suficient de clar și de rapid.
Wizz Air, în mijlocul unei controverse: românii abandonați pe aeroport
Wizz Air a recunoscut că, din cauza unei erori umane la sol, pasagerii români nu au beneficiat de cazare la hotel, spre deosebire de călătorii străini. Conform politicii de asistență pentru clienți, compania aeriană se angajează să ofere sprijin tuturor pasagerilor, indiferent de naționalitate.
„Regretăm sincer și ne cerem scuze pentru această omisiune”, au declarat reprezentanții Wizz Air. Aceștia au menționat că au purtat discuții interne și au oferit instruire suplimentară personalului pentru a preveni repetarea incidentului. Compania a subliniat importanța egalității de tratament și a grijii față de toți pasagerii, considerând aceste principii esențiale în operațiunile sale.
Wizz Air a exprimat compasiune față de neplăcerile și dezamăgirile cauzate de această situație, reafirmând angajamentul său față de transparență, siguranță și tratament egal pentru toți călătorii. Pasagerii care au întâmpinat probleme sunt încurajați să contacteze echipa de asistență pentru clienți a Wizz Air prin canalele oficiale.