Salariul lui Jim Farley, CEO al Ford, redus din cauza ratării obiectivelor
Jim Farley, CEO al Ford Motor Company, a înregistrat o scădere a veniturilor sale din cauza ratării unor indicatori financiari și de vânzări. Compensarea sa pentru anul 2024 va fi mai mică cu 6,1% față de anul anterior, atingând suma de 24,86 milioane de dolari, în ciuda faptului că rămâne una dintre cele mai mari din industria auto.
În detaliu, rezultatele financiare au arătat că Farley a atins doar 90% din ținta stabilită pentru câștiguri și 88% din obiectivele de vânzări ale mașinilor electrice. De asemenea, nu au fost îndeplinite standardele de calitate stabilite de companie.
Veniturile anuale ale CEO-ului includ un salariu fix de 1,7 milioane de dolari, la care se adaugă un bonus în acțiuni și alte compensații. Deși bonusul a crescut cu 300.000 de dolari, stimulentele bazate pe performanțe au scăzut cu 780.300 de dolari. În 2024, raportul dintre venitul lui Farley și salariul mediu al angajaților a fost de 253.
În plus, președintele Ford, Bill Ford, a avut și el o reducere a veniturilor, dar într-o măsură mai mică, cu un total de 20,4 milioane de dolari pentru 2024.
Salariul șefului Ford, redus din cauza neatingerii obiectivelor
În anul 2024, Ford a înregistrat venituri record de 185 miliarde dolari, cu un EBIT de 10,2 miliarde dolari, în scădere ușoară, și o marjă EBIT de 5,5%. Profitul total al companiei a crescut la 5,9 miliarde dolari, o creștere de 1,5 miliarde față de anul precedent, iar rentabilitatea a ajuns la 3,2%, cu o îmbunătățire de 0,7 puncte procentuale.
Cu toate acestea, vânzările Ford au rămas constante, atingând un volum de 4,4 milioane de vehicule, similar cu cel din 2023. Divizia electrică, Model e, a suferit o scădere de 9%, vânzând 105.000 unități, în timp ce divizia Ford Blue a raportat vânzări de 2,86 milioane de vehicule, cu o scădere de aproximativ 60.000 de unități față de anul anterior.
Deși veniturile din divizia Ford Blue au fost egale cu cele din 2023, EBIT-ul a scăzut semnificativ la 5,2 miliarde dolari, cu 2,1 miliarde mai puțin decât în anul trecut. Divizia Model e a raportat o pierdere operațională de 5 miliarde dolari, influențată de cheltuielile mari pentru dezvoltarea și lansarea noilor modele.
CEO-ul Jim Farley a declarat: „Am încheiat 2024 cu un al patrulea trimestru solid, încununând cel mai mare an de venituri din istoria Ford. Ne așteptăm să facem progrese semnificative în 2025 în ceea ce privește calitatea și costurile, pe măsură ce ne transformăm.”
Astfel, în ciuda performanțelor financiare solide, salariul șefului Ford a fost redus din cauza neatingerii anumitor obiective de performanță, rămânând totuși o sumă impresionantă.