Scandal în Franța: fiica premierului acuză abuzuri la școală
Un scandal de amploare a izbucnit în Franța, după ce Hélène Perlant, fiica premierului François Bayrou, a dezvăluit că a fost victima violenței fizice la școala privată catolică Notre-Dame de Bétharram. Incidentul, petrecut în anii 1980, când Hélène avea doar 14 ani, implică un preot de rang înalt care a bătut-o în fața colegilor săi în timpul unei tabere de vară.
François Bayrou, care a avut trei dintre copii la această instituție și unde soția sa a predat, a declarat că este „șocat” de aceste acuzații. Totuși, există îngrijorări că el ar fi știut despre abuzurile care au avut loc de-a lungul decadelor la această școală și că nu a acționat. Premierul urmează să fie audiat de o comisie parlamentară pe 14 mai.
Hélène Perlant a mărturisit că nu i-a povestit niciodată tatălui său despre aceste abuzuri, menționând că a păstrat tăcerea timp de 30 de ani, posibil pentru a-l proteja de repercusiunile politice.
Într-o declarație acordată revistei Paris Match, Perlant a descris actul de violență, spunând că preotul a agresat-o fizic, lăsând-o „plină de vânătăi” și cu probleme severe de sănătate. De asemenea, ea a caracterizat școala ca fiind organizată precum o „sectă” sau un „regim totalitar”, care exercita presiune psihologică asupra elevilor pentru a-i menține în tăcere.
Acest scandal a adus un val de întrebări cu privire la cunoștințele și acțiunile lui François Bayrou, în contextul în care acuzațiile de abuzuri sexuale și violență fizică continuă să afecteze reputația sa politică.
Scandal în Franța: Fiica premierului acuză violențe la școală
În contextul unui scandal care a zguduit Franța, Hélène Perlant, fiica premierului François Bayrou, a declarat că a fost victimă a unor agresiuni fizice severe în timpul anilor de școală. Aceasta a ridicat întrebări cu privire la cunoștințele lui Bayrou despre abuzurile petrecute la instituția de învățământ unde a studiat.
Acuzații grave împotriva lui François Bayrou
Parlamentarii din opoziție au susținut că Bayrou, care a ocupat funcția de ministru al educației în anii ’90, ar fi avut cunoștință despre aceste abuzuri și că ar fi trebuit să le denunțe. Deputatul Paul Vannier din partidul de stânga La France Insoumise a afirmat: „Domnule prim-ministru, i-aţi minţit pe deputaţi pentru a ascunde ce ştiaţi despre violenţa împotriva copiilor”.
Declarațiile lui Bayrou
În replică, Bayrou a negat acuzațiile, afirmând că „nu a fost niciodată informat despre nimic care să aibă legătură cu violența sau violența sexuală”. Premierul a descris situația ca fiind un „scandal artificial” orchestrată împotriva sa.
Testimonii contradictorii
Comisia parlamentară a audiat martori care au contrazis afirmațiile lui Bayrou. Alain Hontangs, un anchetator din 1998, a declarat sub jurământ că a fost informat despre o intervenție a lui Bayrou în legătură cu o acuzație de viol, pe care acesta din urmă a negat-o, insistând că nu a intervenit în niciun caz juridic.
Contextul abuzurilor la Bétharram
Incidentele de violență la școala Bétharram au fost aduse în atenția publicului pentru prima dată în 1996, când tatăl unui elev a depus plângere după ce fiul său a fost supus unor pedepse degradante. De-a lungul timpului, au fost depuse numeroase plângeri legale pentru abuzuri fizice și sexuale, iar agenția de investigații Mediapart a publicat documente care sugerează că Bayrou „nu putea să nu fie la curent cu acuzațiile”.
Premierul François Bayrou urmează să fie audiat de comisia parlamentară pe 14 mai, iar această situație continuă să genereze controverse în rândul opiniei publice.
Scandal în Franța: Fiica premierului acuză agresiuni la școală
Fiica premierului din Franța a declarat că a fost victima unor acte de violență la școală, afirmând că aceste incidente au fost ignorate de autorități. François Bayrou, un politician de marcă, este acuzat că a avut cunoștință despre aceste agresiuni, dar nu a acționat în consecință.
Într-un interviu, fiica premierului a subliniat confuzia existentă în jurul acestor incidente, afirmând: „Cu cât suntem mai încurcați, cu atât vedem mai puțin, cu atât înțelegem mai puțin. Avem lucruri în fața ochilor noștri, dar nu vedem nimic.”
Aceste declarații au stârnit controverse și au generat întrebări legate de responsabilitatea autorităților în gestionarea situațiilor de violență în școli.