Scandal la Atena din cauza unei reclame Adidas
O reclamă Adidas, realizată cu drone care afișau un pantof de sport pe fundalul Acropolei din Atena, a stârnit indignare în rândul opiniei publice și autorităților din Grecia. Guvernul elen a declarat că nu a fost emisă o autorizație pentru această reclamă, iar ministrul Culturii, Lina Mendoni, a subliniat că „procedura legală nu a fost respectată”.
„Este evident că este o imagine proastă, foarte neplăcută, e ca și cum gheata Adidas ar lovi Acropola”, a declarat Mendoni, adăugând că va fi depusă o plângere în instanță împotriva „oricărui responsabil” pentru această situație.
Reclama a fost realizată de compania Essence Mediacom în timpul unui spectacol de drone organizat pe esplanada Palatului Zappeion, o clădire neoclasică din centrul Atenei. Deși Essence Mediacom a solicitat permisiunea pentru organizarea spectacolului, ministrul a afirmat că „conducerea Zappeion ar fi trebuit să obțină aprobarea de la Ministerul Culturii” pentru a utiliza imaginea Acropolei.
Legea greacă privind utilizarea imaginilor siturilor arheologice este foarte strictă. Acropola, un simbol global al culturii și democrației, nu poate fi folosită ca fundal pentru scopuri comerciale, a declarat Pasok, principalul partid de opoziție. Critici au apărut și pe rețelele de socializare, unde utilizatorii au exprimat nemulțumirea față de utilizarea Acropolei în scopuri publicitare.