România, un punct de sprijin în reconstrucția Ucrainei
România are potențialul de a deveni un cap de pod esențial în procesul de reconstrucție a Ucrainei, a declarat Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în cadrul conferinței „Italy & Romania, building together sustainable infrastructure”.
Scrioșteanu a evidențiat progresele realizate în infrastructura de transport din România în ultimii cinci ani, menționând că în prezent sunt în lucru 700 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, iar în ultimii ani au fost dați în trafic peste 500 de kilometri de autostrăzi. De asemenea, a subliniat importanța parteneriatelor cu firme italiene, care au contribuit la realizarea unor proiecte semnificative, inclusiv construcția celui de-al treilea pod ca mărime din Europa.
În contextul reconstrucției Ucrainei, Scrioșteanu a subliniat că România poate colabora cu Italia pentru a facilita transportul materialelor necesare acestui proces. Infrastructura dezvoltată aproape de granița cu Ucraina, inclusiv noi puncte vamale și reabilitarea infrastructurii feroviare, sunt aspecte esențiale în acest demers.
„Podul de la Brăila poate fi utilizat pentru tranzitul materialelor destinate reconstrucției Ucrainei. România poate fi un partener valoros pentru Italia în acest plan de reconstrucție”, a mai afirmat secretarul de stat.
Pe termen lung, România va prioritiza dezvoltarea infrastructurii feroviare, având ca obiectiv reducerea transportului de marfă pe drumurile rutiere. „Vrem să redirijăm transportul de marfă către infrastructura feroviară, crescând astfel importanța acestui sistem în următorii ani”, a conchis Scrioșteanu.
România, un cap de pod important pentru reconstrucția Ucrainei
Potrivit declarațiilor lui Scrioșteanu, România are potențialul de a deveni un punct strategic esențial în procesul de reconstrucție a Ucrainei. El a subliniat importanța unui proiect care vizează regularizarea unui șenal navigabil pe Dunăre, destinat transportului de marfă pe parcursul întregului an.
„Avem un proiect care să regularizeze un șenal navigabil pe Dunăre, în așa fel încât să fie predictibil pentru transport de marfă 365 de zile pe an”, a afirmat oficialul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI). Acest proiect este esențial pentru facilitarea transportului între portul Constanța și canalul Dunăre – Mare Neagră, contribuind astfel la un sistem de transport mai sustenabil și competitiv.
Scrioșteanu a menționat că utilizarea Dunării ca o „autostradă albastră” este o direcție importantă ce poate sprijini relațiile bilaterale dintre România și alte state europene, având potențialul de a îmbunătăți semnificativ logistica transportului de marfă în regiune.