Introducerea „regulei fermoarului” în trafic
Codul rutier din România ar putea suferi modificări semnificative prin introducerea „regulei fermoarului” în trafic. Această reglementare va stipula că, în cazul în care sensul de mers se îngustează, șoferii trebuie să cedeze alternativ trecerea. Inițiatorii acestui proiect susțin că implementarea acestei reguli va contribui la fluidizarea rapidă a traficului.
Experiențele șoferilor cu „regula fermoarului”
„Regula fermoarului” se aplică în special atunci când o bandă de circulație este blocată. De exemplu, în zona falezei din Galați, această regulă este deja utilizată, dar fiind doar o recomandare, șoferii așteaptă uneori până la jumătate de oră pentru a fi lăsați să intre pe banda alăturată. Un purtător de cuvânt al Primăriei Galați a menționat că măsura a fost eficientă, fiind însoțită de o reducere a vitezei de circulație.
Mulți șoferi consideră că „regula fermoarului” se bazează pe bunul simț. Un șofer a declarat că, de obicei, i se cedează trecerea, iar el la rândul său face același lucru. Totuși, alții au observat că nu toți șoferii respectă această regulă, comparând comportamentul din România cu cel din Germania, unde ajutorul între șoferi este mai frecvent.
Stadiul legislativ al inițiativei
Inițiativa legislativă a trecut deja de Senat și urmează să fie discutată în Camera Deputaților. Dacă va fi aprobată, „regula fermoarului” va fi integrată în Codul Rutier, având și prevederi de amenzi de până la 600 de lei pentru nerespectarea acesteia. Mihai Botez, inițiatorul legii, a subliniat importanța popularizării acestei reguli pentru a asigura o înțelegere corectă a legislației de acest tip.