BMW și Viitorul Motoarelor Diesel și pe Benzină
BMW continuă să susțină dezvoltarea motoarelor diesel și pe benzină, în ciuda tendinței globale către electrificare. Klaus von Moltke, șeful diviziei de motoare, a declarat că aceste motoare sunt incluse în mod necondiționat în strategia de propulsie a companiei.
„Motorul cu combustie este fundația noastră și, de asemenea, finanțează afacerea viitorului”, a explicat von Moltke. În fiecare an, BMW produce aproximativ 1,2 milioane de motoare cu ardere internă, care sunt exportate pe piețele globale.
Compania investește continuu în dezvoltarea tehnologiilor pentru motoarele cu combustie, testând noi combustibili, precum HVO 100 pentru motorină, și pregătind aceste motoare pentru standardul de emisii EU7. „Planurile noastre se bazează în continuare pe combustie, în paralel cu trecerea la electromobilitate”, a adăugat el.
BMW se află într-o poziție favorabilă datorită flexibilității sistemelor sale de propulsie, oferind soluții adaptabile în funcție de cererea pieței. Această abordare le permite să rămână competitivi atât în domeniul motoarelor cu combustie, cât și în cel al vehiculelor electrice.
Fabrica de motoare din Steyr s-a specializat și în producția de propulsoare electrice, având capacitatea de a dezvolta componente esențiale precum invertorul, care îmbunătățește eficiența energetică a vehiculelor electrice. Această flexibilitate maximă permite BMW să se adapteze rapid la schimbările din industrie.
Șeful diviziei de motoare BMW vorbește despre viitorul motoarelor diesel și pe benzină
BMW continuă să investească în producția de motoare, inclusiv diesel și pe benzină, în uzina sa din Steyr, care este cea mai mare fabrică de motoare a grupului. Aceasta a început deja producția de baterii și componente pentru propulsia electrică, dar va menține în continuare linia de motoare cu combustie internă.
În 2024, uzina din Steyr va produce aproximativ 1,2 milioane de motoare pe benzină și diesel, inclusiv motoare cu 3, 4 și 6 cilindri. Fabrica dispune de 13 linii de asamblare și are un volum impresionant de 5.500 de motoare pe zi. În prezent, în uzină lucrează 4.900 de angajați, dintre care 700 sunt dedicați dezvoltării.
De asemenea, BMW a alocat recent contractul de producție pentru propulsia viitoarelor modele din generația Neue Klasse, ceea ce subliniază angajamentul companiei de a îmbina tehnologiile tradiționale cu inovațiile electrice.
Aceste informații vin în contextul tranziției globale către vehiculele electrice, dar BMW se dovedește a fi un jucător flexibil, care oferă speranțe fanilor săi că motoarele diesel și pe benzină vor continua să aibă un loc în oferta sa pe termen lung.