Critica lui Jim Rowan față de amânarea amenzilor pentru emisiile de CO2
Jim Rowan, CEO al Volvo, a exprimat nemulțumirea sa față de decizia Comisiei Europene de a modifica modul de calcul al țintelor de CO2, anunțată de Ursula von der Leyen. Această modificare permite ca evaluările să se realizeze pe o medie de trei ani, în loc de anual, ceea ce afectează grav planurile Volvo de a încheia parteneriate benefice pentru creditele de CO2.
Rowan a declarat că este „extrem de dezamăgit” de această schimbare legislativă, care oferă o înlesnire companiilor cu întârzieri în vânzările de vehicule electrice. El a subliniat că statele membre au fost de acord cu aceste măsuri, dar acum, prin modificarea regulilor, se slăbește încrederea dintre UE și industria auto.
Impactul asupra industriei și pierderile financiare pentru Volvo
CEO-ul Volvo a evidențiat inechitatea situației pentru companiile mai mici, care au investit pentru a respecta regulile, în contrast cu marile producători auto care au ales să nu facă aceste investiții. „Dacă o companie mică precum Volvo a putut să investească, atunci și companiile mari ar fi putut să o facă, dar au optat să vândă vehicule cu combustie și să obțină profituri semnificative fără a respecta standardele de emisie”, a afirmat Rowan.
Volvo a creat un parteneriat cu alte mărci, inclusiv Mercedes-Benz, pentru a vinde creditele de CO2 celor care nu își ating țintele de emisii. Cu toate acestea, din cauza noilor reglementări, acest parteneriat ar putea fi anulat, ceea ce ar putea duce la pierderi estimate de aproximativ 300 de milioane de euro pentru companie.
Jim Rowan speră că parteneriatele vor continua conform înțelegerilor inițiale, dar absența unor limitări din partea Comisiei Europene ar putea determina constructorii să renunțe la ele temporar.
Nemulțumirea șefului Volvo față de amânarea amenzilor pentru CO2
Șeful Volvo a exprimat nemulțumirea față de decizia Uniunii Europene de a amâna aplicarea amenzilor pentru emisiile de CO2, subliniind că „toată lumea știa regulile. Au ales să nu o facă!” Această amânare va avea un impact semnificativ asupra companiilor auto, Volvo estimând pierderi de sute de milioane de euro din cauza acestei decizii.
Conform explicațiilor recente, constructorii auto vor putea să își declare emisiile medii pe flotele vândute pe un termen de trei ani, ceea ce le va permite să depășească țintele stabilite pentru 2025 și să recupereze depășirile în următorii doi ani, fără a suporta amenzi considerabile.
Reprezentanții industriei auto au estimat că s-ar fi putut ajunge la aproximativ 15 miliarde de euro în amenzi, bani care ar fi putut fi investiți semnificativ în electrificare.
Criticii acestei schimbări legislative, precum Carlos Tavares, fostul CEO al Stellantis, au subliniat că grupul pe care îl conducea ar fi putut respecta țintele de emisii, sugerând că amânarea amenzii nu este o soluție viabilă pentru problema emisiilor de CO2.