Moțiunea simplă a AUR, intitulată „Calea ferată a pierdut trenul”, a fost respinsă luni de Senatul României, cu 28 de voturi „pentru” și 65 de voturi „împotrivă”, conform News.ro.
Parlamentarii AUR au criticat activitatea ministrului Transporturilor, Ciprian Șerban, afirmând că nu există suficiente preocupări pentru investițiile în infrastructura feroviară. Aceștia au subliniat un dezinteres constant din partea Ministerului Transporturilor în ultimii ani.
În replică, Ciprian Șerban a evidențiat că ministerul a atras peste 10 miliarde de euro în proiecte feroviare din fonduri europene, subliniind realizările recente, precum redeschiderea tronsonului București-Giurgiu după 19 ani și modernizarea a peste 1.000 de kilometri de cale ferată. El a menționat, de asemenea, achiziția a peste 200 de trenuri electrice și locomotive moderne, unele dintre acestea fiind deja în teste sau în circulație.
Ministrul a afirmat că România se află într-o perioadă favorabilă pentru infrastructura feroviară, cu investiții semnificative care au dus la transformarea fondurilor în proiecte concrete, cum ar fi șantiere active și linii electrificate.
Senatul a decis să respingă moțiunea simplă depusă de AUR împotriva ministrului Transporturilor, Ciprian Șerban. Această decizie vine în contextul în care ministrul a prezentat progresele înregistrate în domeniul transporturilor, menționând livrările de locomotive și trenuri planificate pentru următorii ani.
Ciprian Șerban a subliniat că sunt în curs de livrare locomotive și trenuri, cu termenul limită până în 2027 pentru finalizarea acestor proiecte. De asemenea, a anunțat că Autoritatea Rutieră Română (ARF) lucrează la identificarea unei surse de finanțare pentru achiziția a încă 23 de locomotive și 58 de trenuri.
Ministrul a argumentat necesitatea unui buget pentru Ministerul Transporturilor pentru anul viitor, care să fie cel puțin egal cu cel din 2025, subliniind că acest lucru este esențial pentru a continua proiectele deja inițiate și pentru a asigura mobilizarea echipelor implicate în aceste inițiative.
Editor: Ana Petrescu