Deschiderea circulației pe Transfăgărășan în vara anului 2025
Transfăgărășanul (DN7C), recunoscut ca unul dintre cele mai spectaculoase drumuri montane din lume, va fi redeschis circulației în vara anului 2025, conform calendarului obișnuit. În prezent, acest tronson este închis circulației între 20 octombrie și 1 iulie din cauza riscurilor de avalanșe și a condițiilor meteorologice nefavorabile din Munții Făgăraș.
Conform actului normativ 615/2020 privind circulația rutieră pe drumurile montane, perioada de deschidere a Transfăgărășanului este influențată de condițiile meteorologice, în special de persistența zăpezii la altitudini mari, cum ar fi zona Bâlea Lac, unde șoseaua atinge altitudinea maximă de 2042 metri.
Când se deschide circulația pe Transfăgărășan în 2025
În sezonul estival 2025, Transfăgărășanul va fi deschis conform calendarului obișnuit, începând din luna iulie. Până atunci, tronsonul de circulație va rămâne închis pe secțiunea alpină dintre Bâlea Cascadă și Piscul Negru.
Momentan, Transfăgărășanul este parțial închis, iar accesul prin munți nu este posibil. Din nord, se poate circula cu mașina până la Bâlea Cascadă, iar de acolo se poate utiliza telecabina pentru a ajunge la Bâlea Lac. Porțiunile de drum deschise sunt menținute cu regularitate, fiind deszăpezite de mai multe ori pe zi, însă există o secțiune periculoasă între Conacul Ursului și Cabana Capra, unde pot apărea avalanșe.
Contextul istoric al Transfăgărășanului
Transfăgărășanul a fost construit între anii 1970 și 1974, la ordinul președintelui Nicolae Ceaușescu, având un scop inițial strategic și nu turistic. Drumul a fost menționat ca o rută militară rapidă ce leagă Muntenia de Transilvania, adaptându-se de-a lungul timpului pentru a deveni una dintre cele mai impresionante șosele montane din lume.
Sezonul de vară pe Transfăgărășan 2025
Transfăgărășanul, un drum montan spectaculos din România, se întinde pe o lungime de aproximativ 151 de kilometri, între comuna Bascov (județul Argeș) și Cârțișoara (județul Sibiu). Cea mai impresionantă porțiune a acestuia, care se află între Bâlea Lac și barajul Vidraru, atinge o altitudine de 2.042 metri, făcând din Transfăgărășan al doilea cel mai înalt drum rutier din România, după Transalpina.
Circulația rutieră pe Transfăgărășan va fi permisă vara, începând cu 1 iulie și până cel târziu la 1 noiembrie. Pe parcursul restului anului, drumul este închis oficial pe sectorul cuprins între kilometrul 104 (Piscu Negru – județul Argeș) și kilometrul 131 (Bâlea Cascadă – județul Sibiu). Totuși, pe celelalte porțiuni, circulația este permisă, cu excepția condițiilor meteorologice nefavorabile.
Deși drumul este blocat fizic de la Cascada Bâlea până la Bâlea Lac, el rămâne accesibil pentru personalul autorizat care se ocupă de întreținerea acestuia.
Pe parcursul traseului, turiștii au ocazia să viziteze diverse obiective turistice, cum ar fi Barajul Vidraru, Cetatea Poenari, Lacul și Cascada Bâlea, precum și Tunelul Capra-Bâlea, cel mai lung tunel rutier din România (884 m).
Transfăgărășanul oferă nu doar un traseu spectaculos, ci și peisaje alpine deosebite, fiind o destinație ideală pentru iubitorii de natură și aventură.