Frustrare în școlile din România: Clădiri-muzeu și elevi în containere
În România anului 2025, elevii sunt nevoiți să învețe în clase modulare amplasate în curtea școlii, în timp ce clădiri construite cu milioane de lei rămân nefolosite. Autoritățile și constructorii neserioși dau vina pe birocrația excesivă pentru această situație. Potrivit statisticilor, 1 din 4 elevi români participă la ore în schimburi din cauza supraaglomerării, iar situații similare se întâlnesc în multe localități din țară.
La Școala Gimnazială nr. 13 din Timișoara, elevii învață în module, deși un nou corp de clădire a fost recepționat toamna trecută. Mihai Vălușescu, jurnalist Digi24, menționează că, deși clădirea este finalizată, aceasta nu a intrat oficial în posesia școlii din cauza lipsei autorizațiilor de la ISU și DSP. Directorul adjunct al instituției, Liane Iorgoaia, declară: „Dorința noastră este să treacă acești copii să învețe într-o școală nouă, dar birocrația nu ține de noi.”
Părinții au strâns semnături și au inițiat o petiție pentru a rezolva situația. Otilia Pavel, părinte, subliniază dezamăgirea acestora: „Avem un corp nou, dotat, care nu este încă dat în folosință, iar copiii continuă să învețe în module.”
La Școala Gimnazială nr. 30 din Timișoara, problema este similară. Ionela Fofiu, director adjunct, exprimă frustrarea echipei: „Simțim frustrare pentru că suntem atât de aproape de finalizare. Să vezi clădirea gata și să nu o poți folosi este dezamăgitor.”
Primarul municipiului Timișoara, Dominic Fritz, recunoaște dificultățile întâmpinate: „Este frustrant, într-adevăr, să ne împotmolim în hârtii, în timp ce copiii învață în containere. Trebuie să ne asigurăm că nu lăsăm constructorii să se joace cu noi.”
În concluzie, birocrația și lipsa de responsabilitate a constructorilor afectează direct educația copiilor din România, care sunt nevoiți să învețe în condiții improprii, în timp ce clădirile construite cu fonduri semnificative rămân nefolosite.