Scrisoarea Sorei Laviniei către Managerul Spitalului Floreasca
Alina Alexandru, sora Laviniei, pacienta infectată cu bacterii la Spitalul Floreasca, îi adresează o scrisoare managerului Andrei Bogdan Zidaru, semnalând grave deficiențe în privința igienei din spital. Aceasta susține că personalul medical nu respectă măsurile de protecție necesare, intrând fără a se schimba după ce vine de afară și fără mască. Alina îl întreabă pe manager: „De ce viața ei nu a fost prețioasă?”
În scrisoarea sa, Alina amintește deviza managerului „Fiecare viață este prețioasă” și subliniază contradicția acestei afirmații cu tratamentul pe care l-a primit sora sa. Lavinia a fost infectată cu bacterii multirezistente, precum Pseudomonas aeruginosa și ciuperca Candida auris, în perioada petrecută la Floreasca.
„Am încercat să comunic de mai multe ori cu șeful secției de arși, atât direct, cât și prin intermediul medicilor care o tratau pe Lavinia”, povestește Alina. Ea menționează că, în cele peste 7 săptămâni cât a fost internată, ușa rezervei surorii sale a fost închisă doar două zile, ceea ce a sporit riscurile de infecție.
Alina își exprimă îngrijorarea față de standardele de îngrijire aplicate surorii sale și de modul în care aceasta a fost considerată în timpul tratamentului. „La această discuție de informare, ideea de protocol și protecție pentru sora mea s-a limitat doar la o discuție”, afirmă ea, subliniind nevoia de a respecta măsurile de igienă pentru a proteja pacienții vulnerabili.
Cererea surorii Laviniei pentru răspunsuri privind îngrijirea medicală
Alina Alexandru, sora Laviniei, pacienta cu arsuri grave, a solicitat explicații managerului Spitalului Floreasca referitor la condițiile de îngrijire ale surorii sale. Ea pune la îndoială modul în care sunt gestionate situațiile de infecție, având în vedere că Lavinia, care suferea de arsuri pe 70% din suprafața corpului, nu a fost pansată corespunzător.
Alina a ridicat întrebări legate de respectarea normelor de îngrijire, subliniind că ușa rezervei în care se afla Lavinia era lăsată deschisă, ceea ce expunea pacienta la riscuri suplimentare. În plus, ea a observat că asistenții și infirmierii ieșeau să fumeze fără a se schimba la întoarcere, ceea ce putea compromite sănătatea pacienților.
„Am cerut să fie modificată procedura în ceea ce privește pauzele angajaților, astfel încât să li se permită să iasă doar dacă se schimbă”, a declarat Alina, subliniind că nu intenționează să penalizeze personalul medical, ci doar să protejeze drepturile surorii sale la viață.
De asemenea, Alina a menționat că Lavinia era conștientă de starea sa și se temea de riscurile unei răceli, cerând ca personalul medical să poarte măști de protecție. Răspunsul primit din partea șefului de secție a fost că ea doar atacă, ceea ce a adâncit suferința și neputința Alinei.
„Sora mea, imobilizată la pat, a început să aibă stări de anxietate și depresie, simțindu-se ca un ‘monstru’ care își va speria copiii când va reveni acasă”, a adăugat Alina, evidențiind impactul psihologic al situației asupra pacientei.
Sora Laviniei, pacienta cu arsuri, cere răspunsuri managerului spitalului
Sora Laviniei, care se află internată cu arsuri severe la Spitalul Floreasca, solicită explicații din partea managementului unității medicale. Ea contestă afirmațiile personalului medical referitoare la starea psihologică a surorii sale, subliniind că Lavinia, imobilizată la pat, nu a avut cum să se vadă în oglinda menționată de șeful secției.
„Domnule manager Zidaru, vă rog să vizitați rezerva nr. 5 – Secția Critic – Centrul de arși, unde se află o oglindă lipită pe perete. Sora mea, care este imobilizată, nu avea cum să se vadă în ea”, a declarat Alina Alexandru. De asemenea, ea a menționat că, în perioadele de durere intensă și anxietate, a solicitat ajutorul unui psiholog, însă răspunsul primit a fost că în spital există un singur psiholog, care nu are timp să se ocupe de Lavinia.
„Mi s-a spus că datoria lor este să o țină în viață, iar dacă, într-o zi, ea va merge acasă, atunci voi avea timp să mă ocup de emoțiile ei. Ei tratează arsuri, nu emoții”, a adăugat sora pacientei. Alina a încercat să aducă un psiholog de la Spitalul de arși din București, plătit de familie, dar a fost informată că programul de vizită este limitat la 10 minute.
„După 7 săptămâni, am aflat că Lavinia a fost, în sfârșit, văzută de un psiholog. Vreau să știu de ce medicul psiholog al spitalului a fost în concediu de odihnă timp de 7 săptămâni și de ce nu a fost asigurată asistență psihologică în această perioadă”, a conchis Alina Alexandru, adresându-se managerului spitalului. Aceasta cere clarificări cu privire la tratamentul psihologic al surorii sale și la măsurile care vor fi luate pentru a preveni astfel de situații în viitor.
Cererea de Răspunsuri din Partea Surorii Laviniei
Alina Alexandru, sora Laviniei, o pacientă cu arsuri care a fost infectată la Spitalul Floreasca, solicită explicații managerului spitalului, Bogdan Zidaru, privind tratamentul și condițiile din unitatea medicală. Ea își exprimă îngrijorarea față de lipsa comunicării legate de starea de sănătate a surorii sale, întrebând de ce viața acesteia nu a fost considerată prețioasă.
Alina subliniază că, deși surorii sale i-au fost administrate cinci antibiotice, nu au fost comunicate rezultatele analizelor bacteriologice. Ea întreabă, de asemenea, despre prezența unei ciuperci periculoase, Candida auris, în analizele din 17 iulie 2025, și de ce familia nu a fost informată despre riscurile asociate acestei infecții.
„Domnule manager, dacă fiecare viață este prețioasă, de ce Lavinia a fost o excepție?”, întreabă Alina, punând accent pe deviza spitalului. Ea își exprimă nemulțumirea față de condițiile de igienă și tratament, menționând că 50% dintre pacienții aflați în secția de Terapie Intensivă a spitalului sunt infectați cu Candida auris, o ciupercă clasificată drept o amenințare publică urgentă.
În final, Alina solicită o clarificare cu privire la lipsa formularului S2 pentru ca sora sa să poată primi îngrijiri medicale adecvate, întrebând cum a ajuns spitalul Floreasca într-o astfel de situație, în care pacienții sunt expuși riscurilor infecțiilor nosocomiale.
Sora Laviniei solicită răspunsuri de la managerul spitalului Floreasca
Alina Alexandru, sora pacientei Lavinia, care a suferit arsuri grave și a fost infectată în spital, cere clarificări de la conducerea unității medicale. Aceasta a adresat întrebări directe managerului spitalului, întrebând de ce viața surorii sale nu a fost considerată prețioasă. Alina a subliniat îngrijorările legate de siguranța pacienților și de standardele de tratament aplicate în unitatea medicală.
„Ce măsuri ați luat sau veți lua pentru a asigura că pacienții sunt în siguranță și că sunt tratați la cele mai înalte standarde?” a adăugat Alina Alexandru într-o postare pe Facebook, exprimându-și astfel nemulțumirea și îngrijorarea față de situația surorii sale.