„`html
Spotify este acuzată de utilizarea unor „artiști inventați” pentru a-și reduce cheltuielile și a-și crește profiturile, conform unei analize publicate de Harper’s Magazine. Platforma suedeză ar implementa o soluție numită Perfect Fit Content, introdusă în 2017, care prioritizează profitabilitatea prin adăugarea de muzică mai ieftină în listele de melodii.
Acest sistem presupune colaborarea cu parteneri care produc muzică distribuită sub sute de profiluri false de artiști, care nu au pagini dedicate sau informații biografice. Un angajat al companiei a afirmat că, „Dacă cifrele cresc, atunci continuăm să înlocuim din ce în ce mai multă muzică reală, pentru că, dacă utilizatorul nu observă, atunci este în regulă.”
Listele de melodii cele mai afectate de această practică sunt din genuri precum jazz, clasic, ambient și hip-hop lo-fi, incluzând titluri precum Ambient Relaxation și Cocktail Jazz, care sunt compuse aproape în totalitate din melodii ale unor artiști ineficienți sau inexistenti. Se suspectează că multe dintre aceste melodii au fost generate cu ajutorul inteligenței artificiale.
În ciuda acuzațiilor, compania neagă aceste practici, iar CEO-ul Daniel Ek a menționat într-o conferință cu investitorii că „crearea conținutului” a costat „aproape zero”.
„`