Stadiul lotului Nord A1 – DN1 din A0, autostrada de centură a Capitalei
Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură au declarat că lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, care conectează DN1, începe să prezinte aspectul unui şantier, însă acest lucru nu este suficient. Asociaţia subliniază că este nevoie de noi forţe în teren pentru a respecta promisiunile antreprenorilor.
„După emiterea autorizaţiei de construire în 23 ianuarie 2025, lotul adjudecat de asocierea Pizzarotti-Retter începe să arate a şantier”, au afirmat reprezentanţii asociaţiei. Aceștia aşteaptă ca antreprenorii să finalizeze ultima verigă din inelul de 100 kilometri ce înconjoară Capitala până la sfârşitul anului viitor.
Contractul pentru acest proiect a fost semnat pe 20 septembrie 2023, iar lucrările au început pe 16 octombrie 2023, cu un termen estimat de 12 luni pentru proiectare şi 22 de luni pentru execuţie. Având în vedere că autorizaţia de construire a fost eliberată în 23 ianuarie 2025, finalizarea lucrărilor este preconizată pentru noiembrie 2026.
Antreprenorul italian Pizzarotti va executa lucrările pe segmentul vestic, între DJ601A (Bâcu) şi DN1A (Mogoşoaia/Buftea), în timp ce compania românească Retter se va ocupa de secţiunea dintre DN1A şi limita cu lotul 2, inclusiv de cele 10 structuri necesare pe cei 17,5 kilometri ai tronsonului.