Începerea lucrărilor la tronsonul Cornetu-Tigveni al Autostrăzii Sibiu-Pitești
Azi au debutat lucrările pe șantierul Cornetu-Tigveni, parte integrantă a Autostrăzii Sibiu-Pitești A1. Acest tronson este recunoscut ca fiind cel mai dificil și important segment de autostradă construit vreodată în România, incluzând cel mai lung tunel rutier din A1.
Termenul de finalizare și lucrările în curs
Autoritățile au stabilit o țintă de finalizare pentru 1 Decembrie 2028, data la care tronsonul va fi dat în trafic, marcând 110 ani de la Marea Unire. Până acum, s-au finalizat lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor două fire de tunel, iar lucrările la tunelul Poiana, cu o lungime de 1,78 km, au început deja.
Detalii tehnice și cantități de materiale
Proiectul prevede execuția unor cantități semnificative de lucrări, inclusiv:
- Excavații: 6,3 milioane mc
- Umpluturi în terasamente: 2,5 milioane mc
- Umpluturi de balast: 1,2 milioane mc
- Beton: 980,000 mc
- Armătură: 100.000 tone
- Tabliere metalice: 46.000 tone
- Piloți forați: 150.000 ml
- Grinzi prefabricate: 1916 bucăți
Structuri și noduri rutiere
Tronsonul va include 37,4 km de autostradă și 54 de structuri, totalizând 14,5 km, dintre care cea mai lungă este tunelul Poiana. Vor fi realizate și noduri rutiere strategice, precum:
- Nod Rutier Cornetu, conexiune cu DN7 prin DJ703M
- Nod Rutier Văleni, conexiune cu DJ703M
- Nod rutier Văleni (stânga)
De asemenea, vor fi amenajate spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare, contribuind astfel la îmbunătățirea infrastructurii rutiere a regiunii.
Autorizația de construcție
Autorizația de construire pentru tunelul Poiana a fost emisă la finele anului 2024, iar antreprenorul italian responsabil de lucrări este deja mobilizat pe șantier, pregătind construcția zonelor de acces pentru instalația TBM, care va forat cele două galerii ale tunelului.
Start la construcția tronsonului de autostradă Sibiu-Pitești
Lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Pitești au început, fiind considerate cele mai dificile și importante din istoria construcțiilor de autostrăzi din România. Acest tronson trebuie finalizat până în luna noiembrie 2027, conform contractului stabilit.
Constructorul desemnat pentru această secțiune este asocierea Webuild (Astaldi) – Tancrad, formată din companii din Italia și România. Autostrada Sibiu-Pitești se va întinde pe o lungime totală de 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european, care leagă Portul Constanța de Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.
Un element important al acestui proiect este Tunelul Poiana, care va avea două galerii cu câte două benzi pe sens, având o lungime de 1.780 m în sensul Sibiu – Pitești și 1.778,11 m în sensul Pitești – Sibiu.