Grupul auto Stellantis evaluează posibilitatea vânzării producătorului de automobile de lux Maserati, ca parte a unei strategii de restructurare a portofoliului său, care include 14 mărci. Această analiză a fost confirmată de surse apropiate de dosar, care au vorbit sub protecția anonimatului.
Discuțiile privind viitorul Maserati au început înainte de numirea noului director general, Antonio Filosa. Deși Stellantis a angajat firma de consultanță McKinsey pentru a analiza impactul tarifelor americane asupra Maserati și Alfa Romeo, evaluarea opțiunilor, inclusiv vânzarea Maserati, se află într-un stadiu preliminar.
Cu toate acestea, un purtător de cuvânt al Stellantis a declarat că ‘Maserati nu este de vânzare’, subliniind poziția oficială a grupului în legătură cu marca de lux. Vânzările Maserati au fost afectate, înregistrându-se o scădere semnificativă, cu 11.300 de unități vândute în 2024 și pierderi operaționale de 260 milioane de euro anul trecut.
Marca nu are în prezent planificată lansarea vreunui nou model, așteptând un nou plan de afaceri, după ce precedentul a fost suspendat. Această situație a generat discuții despre viitorul Maserati în cadrul grupului Stellantis.
Stellantis, grupul auto internațional, se gândește la posibila vânzare a mărcii Maserati în contextul revizuirii strategice a portofoliului său de mărci. O sursă citată de Reuters a menționat că grupul a realizat că are prea multe mărci, ceea ce îngreunează investițiile adecvate în fiecare dintre acestea. În acest sens, Stellantis își va stabili prioritățile în viitorul apropiat.
Deși Stellantis nu a solicitat explicit consultantului McKinsey să găsească un cumpărător pentru Maserati, toate opțiunile, inclusiv vânzarea, sunt luate în considerare. Consiliul director al grupului este împărțit în privința viitorului Maserati. Unii membri susțin că vânzarea ar fi cea mai bună soluție, în timp ce alții consideră că marca are în continuare valoare și că renunțarea la singura marcă de lux din portofoliu ar afecta reputația grupului.
Constructorii auto din China, precum Chery, ar putea fi interesați de achiziționarea unei mărci europene pentru a-și susține expansiunea pe o piață unde nu sunt încă bine cunoscuți. Aceasta ar putea fi o mișcare similară cu achiziția mărcii britanice MG Motor de către SAIC în 2007 sau preluarea Volvo Cars de către Geely în 2010.