Stellantis își suspendă previziunile financiare din cauza tarifelor
Stellantis continuă să se confrunte cu dificultăți financiare, conform rezultatelor din primul trimestru al acestui an. Veniturile companiei au scăzut cu 14%, înregistrându-se un declin al vânzărilor de 9%. Astfel, Stellantis a raportat venituri nete de 35,8 miliarde de euro, o scădere semnificativă față de aceeași perioadă a anului precedent, cauzată în principal de livrările în scădere și de impactul negativ al schimbării mixului de produse.
Compania a anunțat o scădere a livrărilor consolidate la 1,2 milioane de vehicule, ceea ce reprezintă o diminuare de 9%. Problema principală a fost identificată în America de Nord, unde producția a fost afectată de „prelungirea sărbătorilor din ianuarie” și de schimbările în generațiile de modele. De asemenea, declinul pieței vehiculelor comerciale ușoare din Europa a influențat semnificativ rezultatele Stellantis, având în vedere cota mare de piață pe care o deține în acest segment.
În acest context, compania a decis să își suspende previziunile financiare, reflectând incertitudinea continuă cu care se confruntă. Deși Stellantis a avut lansări importante de modele, problemele persistente cu gamele de produse în Europa și SUA afectează grav performanța generală a grupului.
Stellantis suspendă previziunile financiare din cauza tarifelor
Stellantis continuă să se confrunte cu provocări financiare, ceea ce a determinat compania să își suspende previziunile financiare. Această decizie vine în contextul scăderii livrărilor totale din America de Nord, care au fost cu 20% mai puține comparativ cu anul precedent, ajungând la 325.000 de vehicule.
În ciuda acestor dificultăți, divizia americană a înregistrat o creștere semnificativă a comenzilor pe segmentul de retail, cu un avans de 82% în luna martie, atingând astfel cel mai ridicat nivel lunar din ultimii doi ani. Această performanță sugerează o redresare în anumite segmente, deși provocările rămân evidente.
Doug Ostermann, CFO al Stellantis, a declarat că, în timp ce rezultatele din primul trimestru din 2025 au fost sub nivelurile anului precedent, există indicatori care reflectă progresele inițiale ale eforturilor de redresare comercială. Compania beneficiază de o amprentă geografică diversă, iar regiunile sale „Third Engine” au înregistrat o creștere pozitivă de la an la an.
Cu toate acestea, incertitudinile legate de tarife continuă să pună presiune asupra companiei, iar viitorul său financiar rămâne incert.