Suedezii se mobilizează pentru a boicota produsele americane
În Suedia, un număr tot mai mare de oameni se alătură inițiativelor de boicotare a produselor americane, ca reacție la recentele schimbări de politică ale Statelor Unite. Aceste acțiuni sunt impulsionate de decizia Washingtonului de a reduce sprijinul acordat Ucrainei în conflictul cu Rusia și de anunțarea unor tarife vamale pentru Europa, conform Euronews.
Pe diverse grupuri Facebook, cetățenii suedezi sunt îndemnați să nu mai achiziționeze produse de la companii americane precum Tesla, McDonald’s, Coca-Cola, Nike și Levi’s, și să evite utilizarea serviciilor de la Netflix, Google și Airbnb. Aceste grupuri au crescut rapid în popularitate, având acum între 67.000 și 70.000 de membri, conform G4Media.
Jannike Kohinoor, fondatoarea unuia dintre aceste grupuri, a declarat că s-a simțit obligată să acționeze. „Când nu pot vota la alegerile din SUA sau să demonstrez pe străzi în Statele Unite, simt că trebuie să fac ceva”, a spus ea.