Testele EuroNCAP: Polestar 3 Obține Cel Mai Mare Scor pentru Protecția Copiilor
Organizația EuroNCAP a realizat recent teste pentru un lot de automobile chinezești, printre care și Polestar 3, un SUV cu rădăcini suedeze, asociat cu Volvo și Geely. Acest model a impresionat prin rezultatele obținute, având cel mai mare scor din istorie pentru protecția copiilor, apropiindu-se de un scor perfect.
Polestar 3 a reușit să obțină 93% pentru protecția pasagerilor copii, iar pentru protecția adulților a înregistrat un scor de 90%. De asemenea, SUV-ul a obținut 79% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumului și 83% pentru sistemele de asistență, fiind printre cele mai bune din acest set de mașini testate.
Alte modele chinezești, precum BYD Sealion 7, au obținut scoruri mai mici, dar totuși s-au încadrat în standardele necesare pentru cele 5 stele, având 93% pentru protecția copiilor, similar cu Polestar 3, dar scoruri inferioare pentru adulți și utilizatorii vulnerabili.
De asemenea, SUV-ul Geely EX5 a avut rezultate bune, cu peste 80% la toate capitolele, demonstrând accesul la tehnologie de vârf prin apartenența la grupul Geely. Jaecoo 7 PHEV, de la grupul Chery, a fost de asemenea testat, dar detaliile scorurilor sale nu au fost prezentate în acest moment.
Val de mașini chinezești la testele EuroNCAP
Recent, testele EuroNCAP au evidențiat performanțele remarcabile ale SUV-ului chinezesc cu rădăcini suedeze, care a obținut cel mai mare scor din istorie pentru protecția copiilor. Acest model a reușit să obțină punctajul maxim de 5 stele, subliniind nivelul ridicat de siguranță pe care îl oferă.
În cadrul aceleași sesiuni de teste, alte modele chinezești, precum Hongqi E-HS9, au fost evaluate, deși au întâmpinat unele dificultăți. Deși au primit 5 stele, inginerii EuroNCAP au notat că airbag-urile au avut unele scăpări în timpul impactului frontal. Compania a comunicat că s-au efectuat remedieri la furnizorul de airbag-uri și pe linia de asamblare pentru a îmbunătăți siguranța.
Pe lângă mărcile chineze, reprezentanții europeni, precum Audi A6 și Cupra Terramar, au obținut și ei 5 stele, demonstrând că competiția în domeniul siguranței rămâne acerbă. Cu toate acestea, sistemele de asistență au arătat unele minusuri, cu note între 70 și 80 de procente.
„Cu atât de multe SUV-uri noi care intră pe o piață din ce în ce mai competitivă, testele EuroNCAP îi ajută pe consumatori să navigheze în decizii complexe de cumpărare. Mărcile chineze dezvoltă și lansează noi modele într-un ritm vertiginos, multe dintre acestea obținând maximum cinci stele în evaluarea siguranței EuroNCAP. Totuși, problemele descoperite sugerează potențiale deficiențe de producție care nu ar trebui neglijate,” a declarat Michiel van Ratingen, Secretar General Euro NCAP.
EuroNCAP a anunțat că, începând de anul viitor, va modifica modul de evaluare a siguranței pentru automobilele vândute pe piața europeană, menținând totuși punctajul de 5 stele ca principal indicator al performanței de siguranță.