Tarifele impuse de Donald Trump și impactul asupra siguranței aeriene
Industria aerospațială și companiile aeriene avertizează că tarifele impuse de SUA ar putea compromite siguranța aeriană. Aceste tarife, de 10% aplicate aproape tuturor avioanelor și pieselor importate, au fost introduse după anunțul președintelui Donald Trump privind taxe vamale extinse asupra partenerilor comerciali.
Luna trecută, Departamentul Comerțului a inițiat o investigație sub denumirea de Secțiunea 232, având ca scop examinarea riscurilor de securitate națională asociate cu importurile, ceea ce ar putea duce la impunerea unor tarife și mai mari pentru avioane, motoare și piese. Asociația Industriei Aerospațiale (AIA), care reprezintă companii de top precum Boeing și Airbus, a solicitat o extensie de 90 de zile a perioadei de consultare publică referitoare la această investigație și a cerut ca noi tarife să nu fie impuse timp de cel puțin 180 de zile.
AIA a subliniat necesitatea consultărilor suplimentare cu industria pentru a se asigura că măsurile reflectă corect preocupările legate de securitate națională și nu afectează lanțul de aprovizionare sau siguranța aviației. Reprezentanții asociației au menționat că un incident recent, în care un incendiu a afectat un furnizor din Pennsylvania, a demonstrat dificultățile în înlocuirea furnizorilor și timpul necesar pentru a certifica un nou furnizor intern, care poate dura până la 10 ani.
Posibile creșteri ale prețurilor biletelor de avion
Grupul Airlines for America, care reprezintă mari transportatori precum American Airlines și Delta Air Lines, a avertizat că aceste tarife ar putea duce la scumpirea biletelor de avion și a tarifelor de transport aerian. Companiile au subliniat că costurile mai mari din sectorul aviației comerciale vor afecta securitatea economică și națională, având un impact semnificativ asupra capacității industriei de a crește, concura, inova și investi.
În plus, tarifele ar putea afecta lanțul de aprovizionare din aviație, care se află în proces de redresare, și ar putea favoriza intrarea pe piață a pieselor contrafăcute, generând astfel un efect de domino cu provocări neprevăzute. Companiile aeriene și producătorii au făcut lobby pentru a restabili regimul fără tarife conform Acordului Civil pentru Avioane din 1979, care a permis sectorului american să înregistreze un excedent comercial anual semnificativ.