Samsung, lider de piață în Europa, cu Apple și Xiaomi în frunte în anumite țări
Anul trecut, europenii au achiziționat 136 de milioane de smartphone-uri, iar 60% dintre acestea au fost produse de Samsung și Apple. Conform datelor companiei de analiză Canalys, Samsung deține 34% din piața europeană, în timp ce Apple are o cotă de 26%. În ultimul trimestru, datorită lansării noilor iPhone-uri, Apple a depășit Samsung în vânzări, cu 1,5 milioane de telefoane mai multe. De obicei, Samsung se află pe primul loc timp de trei trimestre, iar Apple domină în ultimele trei luni ale anului, când lansarea iPhone-ului are loc în octombrie.
În 2024, vânzările de smartphone-uri în Europa au crescut cu 5% față de anul anterior. În total, în întreaga Europă, Samsung a vândut 46,4 milioane de terminale, Apple 34,9 milioane, iar Xiaomi 22,2 milioane. Primele cinci mărci de telefoane mobile, care includ și Motorola și OPPO, au acoperit 85% din piață, conform aceleași surse.
Performanța Apple și Xiaomi pe piețele regionale
În anumite țări, Apple și Xiaomi au demonstrat o performanță remarcabilă. De exemplu, în Germania și Marea Britanie, Apple a vândut mai multe telefoane decât Samsung, având o cotă de 52% în Regatul Unit, comparativ cu 28% pentru Samsung. În Spania, Xiaomi a ocupat prima poziție, cu Samsung pe locul doi (29% și 28% din piață), iar Apple a avut doar 12%.
Pe piața românească, OPPO a înregistrat vânzări foarte bune, cu o creștere de 26% față de anul anterior, în timp ce în întreaga Europă a vândut 4,1 milioane de telefoane. Această diversitate de performanțe subliniază dinamica competitivă a pieței de smartphone-uri din Europa, cu branduri care reușesc să se impună în diferite regiuni.