Scăderea Vânzărilor Porsche în 2023
Vânzările mărcii de automobile sport Porsche au înregistrat o scădere semnificativă în primul trimestru al anului 2023, confirmând astfel temerile conducerii companiei. Germania a fost principala piață din Europa ce a contribuit la această scădere, raportând o diminuare de -34% față de aceeași perioadă a anului trecut, cu un total de 7.495 vehicule vândute, ceea ce reprezintă o scădere de aproape 4.000 de automobile.
În restul Europei, Porsche a vândut puțin peste 18.000 de autoturisme, având o scădere de 10% față de anul anterior, echivalent cu un declin de 2.000 de unități.
În China, situația a fost și mai gravă. Vânzările au scăzut de la 16.340 de vehicule, câte au fost vândute în aceeași perioadă a anului trecut, la doar 9.471 de unități, ceea ce reprezintă o scădere de -42%. Această tendință confirmă prognozele managementului Porsche, care a subliniat schimbarea obiceiurilor de cumpărare ale clienților chinezi și intensificarea concurenței pe această piață.
Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a menționat la începutul anului că se așteaptă ca, în 2025, condițiile economice și geopolitice să prezinte provocări semnificative.
Singura piață care a înregistrat o creștere în acest an este America de Nord, unde vânzările au crescut cu 37%, cu 20.698 vehicule vândute în primele trei luni. Totuși, se preconizează că noile tarife vamale vor afecta vânzările în lunile următoare.
Porsche a reușit să-și crească vânzările de mașini electrificate, inclusiv modelele Macan și Taycan, care au contribuit la o pondere de 38,5% a segmentului electrificat în totalul vânzărilor.
În total, compania a livrat 71.470 de vehicule în prima parte a anului 2023.
Scăderea vânzărilor Porsche în China și Germania
Porsche se confruntă cu o scădere alarmantă a vânzărilor, în special în piețele din China și Germania. În primul trimestru, modelul 911 a înregistrat o cerere mai scăzută, cu un volum de 11.390 unități vândute, ceea ce reprezintă o scădere de 12%. Această situație a fost atribuită vânzărilor accelerate ale generației anterioare, ce se apropie de finalul ciclului de producție în 2024.
Modelele 718, Boxster și Cayman au fost, de asemenea, afectate de noile reglementări GSR2, ceea ce a dus la o scădere de 22% în livrări, cu un total de 4.498 unități vândute. În plus, modelul Cayenne a suferit o scădere semnificativă de 28%, cu doar 20.055 unități livrate.
Aceste rezultate negative au determinat acționarii Porsche să decidă schimbări la nivelul conducerii, inclusiv în funcția de director de vânzări și marketing, în încercarea de a revitaliza compania. Deși s-au înregistrat creșteri în segmentele electrice, cum ar fi Panamera, care a avut o creștere a vânzărilor de 27%, provocările cu care se confruntă modelele tradiționale subliniază o situație îngrijorătoare pentru Porsche pe piața globală.