Temu și Shein își reduc cheltuielile cu publicitatea digitală în SUA
Piața online chineză Temu și retailerul de modă rapidă Shein, doi dintre cei mai mari agenți de publicitate de pe rețelele sociale din Statele Unite, își reduc drastic cheltuielile cu publicitatea digitală, conform datelor din industrie. Acest lucru reprezintă o lovitură pentru companiile de tehnologie precum Facebook și YouTube ale Meta.
Vânzătorii online, care expediază produse fabricate în China direct către cumpărătorii din SUA, au fost în plină expansiune publicitară, vizând în special tinerii consumatori în mediile digitale. Totuși, recent, Temu și Shein au anunțat intenția de a crește prețurile produselor, ca urmare a eliminării scutirii de taxe vamale pentru mărfurile cu o valoare de sub 800 de dolari, care va intra în vigoare pe 2 mai.
În plus, aceste companii reduc semnificativ cheltuielile de publicitate pe majoritatea platformelor digitale. Conform estimărilor Sensor Tower, media zilnică a cheltuielilor de publicitate ale Temu pe platforme precum Facebook, Instagram, TikTok, Snap, X și YouTube a scăzut cu 31% între 31 martie și 13 aprilie, comparativ cu cele 30 de zile anterioare. De asemenea, cheltuielile de publicitate ale Shein pe aceleași platforme au scăzut cu o medie de 19% în aceeași perioadă.
Temu a redus brusc anunțurile pe Google Shopping începând cu 12 aprilie, după o creștere accentuată în primul trimestru. Reprezentanții Meta, Google, Shein și Temu nu au fost disponibili pentru comentarii imediate.