Tesla pierde teren în Europa în fața mașinilor chinezești
Vânzările de maşini noi ale companiei Tesla în Europa au înregistrat o scădere pentru a cincea lună consecutiv în luna mai, conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În această perioadă, Tesla a vândut doar 13.863 de unităţi în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (AELS), ceea ce reprezintă o scădere de 27,9% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. Cota de piaţă a companiei a scăzut la 1,2%, de la 1,8% în mai 2024.
Declinul vânzărilor este amplificat de deteriorarea imaginii publice a companiei, parţial din cauza declaraţiilor controversate ale directorului general Elon Musk, care au generat proteste în mai multe ţări europene. În plus, Tesla se confruntă cu o concurenţă tot mai acerbă, în special din partea producătorilor chinezi. Gigantul auto BYD a înmatriculat în luna mai aproape același număr de mașini ca Tesla, iar în aprilie a depășit compania americană pe piața europeană.
Producătorii chinezi câștigă teren în Europa
Producătorii auto chinezi continuă să își extindă prezența pe piața europeană, vânzând 65.808 unități în luna mai și dublându-și cota de piață la 5,9%. Chiar și în fața noilor taxe vamale impuse de Uniunea Europeană asupra vehiculelor electrice din China, aceștia reușesc să mențină un ritm accelerat de creștere. Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics, a subliniat că succesul mărcilor chineze este parțial datorat promovării trenurilor de propulsie alternative, cum ar fi hibridele.
În acest context, Tesla va trebui să își adapteze rapid strategia pentru a-și recâștiga poziția pe o piață din ce în ce mai competitivă și mai sensibilă la preț.