Noul sistem fuel-cell de la Toyota: o inovație în propulsia cu hidrogen
Toyota a lansat un nou sistem fuel-cell, bazat pe pila de combustie a hidrogenului, care produce apă în proporție de peste 99% ca produs rezidual. Aceasta este a treia generație de tehnologie fuel-cell dezvoltată de companie, având ca obiectiv reducerea costurilor la jumătate față de modelele anterioare.
Recent, Toyota a anunțat finalizarea dezvoltării acestui sistem, care se laudă cu o fiabilitate comparabilă cu motoarele diesel. Compania subliniază că noul sistem aduce îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește eficiența consumului de combustibil și reducerea costurilor, comparativ cu versiunea anterioară.
Acest sistem fuel-cell va fi utilizat nu doar pentru vehiculele de pasageri, ci și pentru vehiculele comerciale grele, fiind planificat să fie introdus pe piețele din Japonia, Europa, America de Nord și China, începând din 2026. Toyota va organiza o lansare oficială a sistemului pe 19 februarie, în cadrul unei expoziții din Tokyo dedicată tehnologiilor cu hidrogen.
Începând din 2014, când a fost lansat modelul MIRAI, Toyota a vândut 28.000 de automobile fuel-cell, acumulând astfel date esențiale pentru perfecționarea tehnologiei. Din 2019, compania a început să furnizeze sisteme fuel-cell pentru aplicații diverse, inclusiv autobuze și generatoare de energie, ajungând la peste 2.700 de unități livrate la nivel global.
Principalele îmbunătățiri ale acestei a treia generații includ o durabilitate crescută de până la două ori, comparable cu cea a motoarelor diesel, și un design care nu necesită întreținere, consolidând astfel poziția Toyota ca lider în dezvoltarea tehnologiilor bazate pe hidrogen.
Toyota lansează un nou sistem fuel cell cu hidrogen
Toyota a dezvoltat un sistem de celule de combustie de a treia generație, care prezintă o fiabilitate comparabilă cu cea a motoarelor diesel. Acest nou sistem FC este proiectat pentru a fi instalat în diverse tipuri de vehicule, inclusiv autoturisme, vehicule comerciale și aplicații de uz general, cum ar fi generatoare staționare, trenuri și nave.
Un aspect important al acestui sistem este eficiența îmbunătățită a consumului de combustibil, care permite o autonomie de croazieră mai mare, oferind utilizatorilor o experiență fără griji legată de alimentare. În plus, sistemul a fost proiectat să fie mai compact, facilitând integrarea sa în vehicule comerciale grele, unde oferă un nivel de durabilitate similar cu cel al motoarelor diesel, împreună cu o putere mare.
Deși Toyota nu a dezvăluit încă detalii despre prețurile viitoarelor modele echipate cu acest sistem, modelul actual Mirai are un cost de aproximativ 66.000 de euro, comparabil cu cel al mașinilor premium pe benzină și chiar electrice.