Pregătirile pentru lansarea ultimului viaduct la Autostrada Sibiu – Pitești
Constructorii turci au început lucrările la ultimul viaduct, numărul cinci, situat la intrarea în primul tunel al lotului 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești. Recent, prima dintre cele 96 de grinzi ale viaductului de la Boița a fost transportată pe șantierul secțiunii 2 a autostrăzii.
Asocierea de constructori turci, formată din Mapa Insaat Ve Ticaret AS și Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS, produce aceste grinzi în propria fabrică. Pe această secțiune, care se întinde pe 31,33 km, vor fi construite 48 de poduri, pasaje și viaducte, iar pentru toate structurile se vor realiza 1059 de grinzi de beton cu lungimi între 32,3 m și 40 m.
Lucrările la viaductul Boița progresează rapid, fiind evident că echipele continuă să lucreze inclusiv în zilele de duminică. Au fost observate mai multe echipe de muncitori care se ocupă atât de fundațiile viaductului, cât și de edificarea culeilor și a pilelor. De asemenea, utilajele au început decopertarea stratului vegetal din viitorul nod Boița.
Constructorul dispune de un termen de 36 de luni pentru finalizarea lucrărilor pe toate cele patru tronsoane ale autostrăzii, ceea ce subliniază importanța acestui proiect pentru infrastructura rutieră din România.
Pregătiri pentru lansarea ultimului viaduct la Autostrada Sibiu – Pitești
Antreprenorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS se pregătește să finalizeze lucrările la ultimul viaduct al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Proiectul, care include construirea a două noduri rutiere la Sâmbăta și Făgăraș, precum și două poduri cu o deschidere de peste 160 de metri, este parte dintr-un contract de 1,19 miliarde de lei (fără TVA).
Conform estimărilor, antreprenorul va avea nevoie de aproximativ 1.000 de muncitori pentru a duce la bun sfârșit acest proiect. O tabără din containere modulare a fost amenajată deja, iar constructorii sunt pregătiți să ofere salarii atractive, de până la 9.000 de lei net pentru muncitorii cu experiență.
Autostrada Sibiu – Făgăraș, cu o lungime de 68 de kilometri, va include 7 noduri rutiere și 12 viaducte, având scopul de a reduce traficul aglomerat de pe DN1. Lucrările sunt în plină desfășurare, iar drumul tehnologic pentru accesul în șantier este deja în lucru.