Declinul Vânzărilor Tesla în China
În ultimele luni, Tesla a încercat să comunice o relansare a vânzărilor pe piața din China, însă statisticile recente arată o situație îngrijorătoare. Vânzările de automobile electrice în China au crescut, atingând un nivel comparabil cu cel al vehiculelor cu combustie, dar Tesla nu reușește să se mențină pe această piață competitivă.
Potrivit datelor, vânzările Tesla în prima săptămână din mai au scăzut cu 57,9%, ajungând la doar 3.070 de vehicule, în contextul în care piața generală a crescut cu 38%. Aceasta scădere vine după un declin de 9% în luna aprilie, ceea ce subliniază dificultățile cu care se confruntă compania.
Chiar și după o mică revenire odată cu lansarea noului Model Y, volumul vânzărilor a fost inferior celui din anul precedent. De asemenea, Tesla a pierdut poziția de lider pe piața electrică din China, fiind depășită de mărci locale precum BYD, care a vândut 67.980 de vehicule NEV într-o singură săptămână.
Companiile emergente din China, precum Li Auto și Leapmotor, au avut de asemenea performanțe notabile, în timp ce Tesla se află acum pe locurile inferioare ale clasamentului vânzărilor.
Declinul Tesla în fața competitorilor
În ultima perioadă, toate mărcile chinezești de automobile au înregistrat creșteri semnificative de vânzări, în contrast cu Tesla, care este singura marcă de pe piață ce a raportat o scădere. Această situație subliniază provocările cu care se confruntă Tesla în fața competitorilor care oferă automobile electrice.
Mai mult, unele dintre mărcile chinezești, precum Leapmotor, Xpeng, Xiaomi și Nio, au reușit să depășească vânzările Tesla, evidențiind astfel o schimbare în peisajul pieței auto electrice. De asemenea, BYD, o altă marcă importantă, estimează vânzări de 5,5 milioane de unități pentru acest an, consolidându-și astfel poziția de lider pe piața globală, cu 1,38 milioane de vehicule vândute în primele patru luni ale anului, dintre care 612.128 sunt vehicule electrice complet electrice (BEV).