Imagini recente de pe Autostrada Moldovei
Noi imagini au fost prezentate de pe șantierul Autostrăzii Moldovei, Lot 2 Ploiești-Buzău, care este acum 99% finalizat, dar rămâne inaccesibil din cauza unor puncte nevralgice. O problemă majoră este pasajul de pe DJ102H, unde remedierea sudurilor neconforme se confruntă cu dificultăți, conform Asociației Moldova Vrea Autostradă.
Progrese pe loturile de construcție
La intersecția dintre loturile construite de Nurol și UMB, lucrările avansează. Constructorul Nurol a asfaltat deja bretelele, iar UMB, responsabil de podul peste râul Buzău, mai are aproximativ 7 zone unde trebuie turnat betonul. Echipajele lucrează la grinda de parapet și la hidroizolație, iar aplicarea straturilor asfaltice urmează să fie efectuată. În momentul filmării, UMB se afla în săptămâna liberă, dar în acest ritm, podul ar putea fi utilizabil în luna mai, înainte de deschiderea oficială a Lotului 2 Ploiești – Buzău, care depinde de soluționarea problemelor tehnice existente.
Impactul finalizării lucrărilor
Odată ce Lotul 2 și nodul, împreună cu podul peste Buzău, vor fi finalizate, Municipiul Buzău va putea fi ocolit aproape integral pe autostradă. Singura porțiune unde șoferii vor trebui să coboare de pe autostradă va fi între DN2B la sud de Buzău și DJ203G, lângă Pietrosu.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că lucrările la Autostrada Moldova (A7) avansează bine, cu un stadiu fizic de 98,6% pe cei 28,35 km ai Lotului Mizil – Pietroasele. Grindeanu a subliniat necesitatea remedierii rapide a problemei pasajului de la km 20 pentru a permite deschiderea circulației în luna aprilie. El a afirmat, de asemenea, că anul acesta se va putea circula cel puțin de la Focșani la Adjud, iar anul viitor pe întreaga Autostradă Moldova, finanțată prin PNRR, între Ploiești și Pașcani.
Ultimele imagini de pe Autostrada Moldovei
Conform declarațiilor lui Sorin Grindeanu, constructorii turci care lucrează la Lotul Pietroasele-Municipiul Buzău, cu o lungime de 13,9 km, au avansat lucrările până la 40% și promit finalizarea acestora până la sfârșitul anului. Până atunci, se va asigura descărcarea de pe Lotul Buzău-Vadu Pașii, unde un constructor român efectuează lucrări la podul peste râul Buzău.
Pe secțiunea dintre Focșani și Bacău, care se întinde pe 95,9 km, același constructor român a atins stadii de progres cuprinse între 25% și 45%. Grindeanu a subliniat că este sigur că, în acest an, se va putea circula cel puțin de la Focșani la Adjud, pe o distanță de 49 km. Totodată, se preconizează că anul viitor va fi posibilă circulația pe toată Autostrada Moldovei, care face parte din proiectul finanțat prin PNRR și care leagă Ploiești de Pașcani pe o lungime totală de 319 km.
Puncte nevralgice ale Autostrăzii Moldovei
Proiectul Autostrăzii Moldovei este esențial pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din regiune și pentru facilitarea transportului între județele din Moldova. Lucrările avansate pe diferitele loturi sunt un pas important către finalizarea acestui proiect major.