UMBRĂRESCU A CÂȘTIGAT UN NOU CONTRACT PENTRU AUTOSTRADA PAȘCANI – SUCEAVA
Constructorul român UMB, controlat de familia Umbrărescu, a obținut un nou contract pentru construcția lotului 2 al autostrăzii Pașcani – Suceava (A7), ce se întinde pe o lungime de 29 de kilometri. Anunțul a fost făcut de directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Antreprenorul Spedition UMB va dispune de un buget de 2,86 miliarde lei (fără TVA) și un termen de 30 de luni pentru a finaliza lucrările, dintre care 6 luni sunt alocate proiectării, iar 24 de luni pentru execuție.
Lotul 2 va fi construit între Nodul Rutier Roșcani și estul municipiului Suceava, unde se va conecta cu tronsonul Suceava – Siret. Pe acest traseu vor fi realizate 44 de structuri, incluzând un pod peste Râul Siret și DJ208C, precum și un pasaj peste CF511. De asemenea, va fi creat un nod rutier care va facilita accesul la Aeroportul Internațional Suceava.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat că pe traseu vor fi incluse două parcări de scurtă durată, două spații de servicii cu infrastructură pentru minimum opt stații de încărcare pentru autoturisme electrice și trei noduri rutiere care vor conecta autostrada cu diverse drumuri locale și Aeroportul Suceava.
Întreaga autostradă Pașcani – Suceava, ce se întinde pe 62 km, are constructori desemnați, iar contractele sunt finanțate prin Programul Transport 2021-2027. Contractul pentru lotul 2 poate fi semnat în termen de zece zile, cu condiția să nu fie depuse contestații.
De asemenea, Umbrărescu a fost recent anunțat ca fiind câștigătorul contractului pentru construcția lotului 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava, având un buget de 3,06 miliarde de lei (fără TVA) pentru 33 de kilometri de lucrări.
Umbrărescu câștigă un nou contract pentru autostrada Pașcani – Suceava
Recent, Umbrărescu a obținut un nou contract pentru construcția lotului 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava, care se va întinde de la Nodul Rutier Pașcani până la nodul rutier Roșcani. Acest proiect este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și se va putea semna în termen de 10 zile, cu condiția să nu fie depuse contestații.
Compania, cunoscută pentru contribuțiile sale semnificative în infrastructura rutieră din România, are deja în desfășurare lucrări pe aproximativ 250 de kilometri de autostradă în Moldova. În plus, Umbrărescu a semnat anterior contractele pentru cele trei loturi din Autostrada A7 de la Bacău la Pașcani, având o lungime totală de circa 77 de kilometri, la un cost de 4,68 miliarde de lei.
Studiile recente de trafic sugerează că porțiunea de autostradă de la Pașcani până după Suceava, la intersecția cu DN2H, va fi construită la nivel de autostradă. De asemenea, se analizează posibilitatea ca drumul de la DN2H până la Siret (aproximativ 29 km) să fie de asemenea realizat ca autostradă, având în vedere creșterea semnificativă a traficului dinspre și spre Ucraina.