Începerea lucrărilor pentru cel mai lung lot din Autostrada Unirii
Etapa de proiectare a lotului 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii (A8), a demarat recent. Acest lot, parte din secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig, are o lungime de 37,9 kilometri și include 63 de structuri (poduri, pasaje, viaducte) și 19 tuneluri.
Realizarea Proiectului Tehnic pentru acest lot va dura 14 luni, după care va urma execuția lucrărilor, cu o durată totală de 54 de luni. Constructorul român Umbrărescu a câștigat licitația pentru acest lot, oferind o sumă de 6,14 miliarde lei (aproximativ 1,2 miliarde euro) fără TVA.
Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile pentru perioada 2021-2027, precum și din fonduri de la Bugetul de Stat. Ministerul Transporturilor a confirmat disponibilitatea alocării fondurilor necesare pentru derularea contractului.
În cadrul unei întâlniri recente între CNIR și antreprenor, au fost discutate aspecte organizatorice și de comunicare, iar constructorul a exprimat intenția de a accesa avansul pentru etapa de proiectare, conform prevederilor contractuale.
Acest proiect implică lucrări complexe, inclusiv majoritatea structurilor menționate, și se preconizează a avea un impact semnificativ asupra infrastructurii rutiere din județele Harghita și Neamț.
Umbrărescu a început construcția celui mai lung lot din Autostrada Unirii
Umbrărescu, în asociere cu un partener austriac, a demarat lucrările pentru lotul Sărățeni-Joseni al Autostrăzii Unirii – A8, care se va întinde pe o lungime de 32,4 km. Această asociere de constructori români și bosniaci a câștigat contractul în valoare de 4,94 miliarde lei (fără TVA) și are un termen de finalizare de 54 de luni, cu 14 luni dedicate etapei de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor.
Pe parcursul acestui lot se vor construi 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate, 2 pasaje ecoducte și 2 parcări de scurtă durată, care vor include 12 spații de încărcare pentru mașini electrice. Lungimea totală a pasajelor și tunelurilor va fi de aproximativ 16 kilometri, reprezentând 50% din lungimea totală a lotului.
Cel mai lung pasaj va avea 1736 metri și va traversa DN 13A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct va atinge o înălțime de 45 de metri. Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, urmează să fie semnat în termen de 10 zile, cu condiția să nu apară contestații.
În plus, a fost anunțat că alte oferte au fost depuse pentru proiectarea și execuția celui mai dificil și scump lot montan din Autostrada Unirii A8, care va include 16 tuneluri și 60 de poduri și viaducte, planificat a fi finalizat în aproximativ 4 ani.
Umbrărescu a început lucrările la cel mai lung lot din Autostrada Unirii
Compania Umbrărescu a demarat lucrările pentru secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig a Autostrăzii Unirii, care se extinde pe o lungime de 116 kilometri. Această porțiune cuprinde patru loturi: Lotul 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km), Lotul 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km), Lotul 2 A Ditrău-Grințieș (37,9 km) și Lotul 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km).
Proiectul include 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte. Cel mai lung tunel are o lungime de 940 metri, iar cel mai mare pod, care traversează râul Bistrița, măsoară 1275 metri. În total, lungimea pasajelor și a tunelurilor se ridică la aproximativ 20 de kilometri, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot.
Termenele de realizare pentru loturile 1 C, 2 A și 2 B sunt de 54 de luni (14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție), iar pentru Lotul 1 D, termenul este de 34 de luni (10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție).
În cadrul lucrărilor, se preconizează excavarea a 12,7 milioane mc de material. Acest surplus de material evacuat va fi pus la dispoziția autorităților publice locale, fără costuri.