Progres semnificativ pe Autostrada Transilvania
Umbrărescu continuă să avanseze pe șantierul Autostrăzii Transilvania (A3), secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului, mobilizând peste 400 de muncitori pentru a executa lucrări esențiale. Această secțiune are o lungime de aproximativ 12,24 km și este parte a unui contract în valoare de 836,89 milioane lei, fără TVA, finanțat prin Programul Național De Redresare Și Reziliență (PNRR).
În prezent, stadiul fizic al lucrărilor pe această secțiune este de aproximativ 70%. Muncitorii se ocupă de terasamente, sisteme de colectare și evacuare a apelor, consolidări, poduri, pasaje și viaducte. Construcția secțiunii Zimbor – Poarta Sălajului este estimată a fi finalizată până în 2025, conform termenelor stabilite în contract.
Recent, Umbrărescu a anunțat că a început și așternerea asfaltului pe secțiunea Nădășelu-Zimbor, care face parte din aceleași lucrări de extindere a infrastructurii rutiere din regiune.
Proiectul Autostrăzii Transilvania avansează cu peste 400 de muncitori
Lucrările la Autostrada Transilvania continuă să progreseze semnificativ, cu mobilizarea a peste 400 de muncitori pe șantier. Grupul austriac Strabag este antreprenorul responsabil pentru construcția acestui tronson, care leagă Centura Oradei de Autostrada Transilvania, având o lungime de 18,96 km.
Conform informațiilor disponibile, lucrările sunt realizate în proporție de 91%, iar termenul estimat pentru finalizarea proiectului este martie 2024. Contractul încheiat cu Strabag prevede o durată de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție, la o valoare totală de 545,9 milioane de lei, fără TVA.
Drumul expres construit pe acest tronson include 12 poduri noi, pasaje și 3 noduri rutiere. Acesta va avea un profil de drum expres pe 13 km și pe 6 km un profil de drum național cu 4 benzi, având separator între sensuri. Odată finalizat, acest proiect va constitui primii kilometri veritabili de drum expres din Ardeal, parte integrantă a DEx11 Oradea – Arad.