Transport agabaritic de mari dimensiuni în România
Un nou transport agabaritic, având greutatea de 788 tone, a intrat vineri pe teritoriul României prin punctul de trecere a frontierei Nădlac 1, conform anunțului făcut de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Acest convoi are ca destinație Termocentrala Mintia din județul Hunedoara, un obiectiv strategic în cadrul Sistemului Național Energetic (SEN), care se află în plin proces de retehnologizare.
Transportul va parcurge, în perioada 14 – 23 martie, următorul traseu: Nădlac 1 PTF – DN7 – Nădlac 2 PTF – DN7G – A1 – Giarmata – DJ691 – Pieschia – DJ691 – Alios – DJ691 – Neudorf – DJ682 – Lipova (str. Timișorii – pod Lipova – DN7) – DN7 – Ilia – A1 – Grind – DN68A – Săcămaș – DN7 – Termocentrala Mintia.
Convoiul are o lungime totală de 120 metri, o lățime de 6 metri și o înălțime de 5,4 metri. Acesta este compus din două remorchere trăgătoare, două remorchere împingătoare și un trailer modular, totalizând 56 de axe. CNAIR a menționat că tehnologiile utilizate pentru traversarea structurilor de pe traseu vor fi similare celor folosite la primul transport agabaritic de același tip, care a avut loc în februarie, fără a afecta infrastructura rutieră.
La traversarea podurilor din localitățile Conop, Nadăș și Zam se va utiliza tehnologia „flyover”, iar la pasajul CF și podul peste râul Mureș din apropierea localității Grind, se va aplica tehnica traversării în paralel pe două poduri. Odată finalizată retehnologizarea, Termocentrala Mintia va beneficia de turbine cu gaz și abur, având o capacitate totală de 1.770 MW, contribuind astfel la crearea de locuri de muncă și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, conform obiectivelor Pactului Verde European.