Revenirea Trenului „Săgeata Albastră” în Circulație
Electroputere VFU Pașcani, parte a GRAMPET Group, a finalizat reparația capitală a automotorului Desiro cu numărul 35, pregătindu-l astfel pentru a reveni în circulație. Această reparație face parte dintr-un proiect mai amplu, inițiat printr-un acord cu SNTFC CFR Călători, care vizează recondiționarea a 50 de automotoare Desiro, cunoscute sub numele de „Săgeata Albastră”.
„Săgețile Albastre au un loc special în sufletul românilor, modernizând și eficientizând transportul feroviar din România prin conectarea principalelor orașe ale țării: București, Constanța, Brașov, Iași, Craiova și Timișoara”, a declarat Dumitru Tomoni, vicepreședinte al GRAMPET Group și președinte al Consiliului de Administrație Electroputere VFU Pașcani.
Fiecare dintre cele 30 de „Săgeți Albastre” recondiționate până acum a avut o poveste unică, unele venind fără componente, altele fiind grav avariate. Procesul de revizie capitală R9 include demontarea și verificarea subansamblelor, repararea instalațiilor de climatizare, încălzire și alimentare electrică, precum și restaurarea interiorului. Aceste intervenții garantează că automotoarele vor avea o viață operativă suplimentară de 12 ani, oferind pasagerilor siguranță și confort la cele mai înalte standarde.
Un nou tren „Săgeata Albastră” revine
Noul tren „Săgeata Albastră” a fost recent reintrodus în circulație, marcând un moment important pentru transportul feroviar din România. Acest tren este cunoscut pentru confortul și eficiența sa, oferind călătorilor o experiență plăcută pe rutele sale.
Grupul responsabil de fabricarea și întreținerea materialului rulant a investit semnificativ în modernizarea infrastructurii necesare pentru a susține această reluare. Peste 30 de milioane de euro au fost alocați pentru îmbunătățirea tehnologiilor și formarea personalului, asigurând astfel un standard ridicat de calitate în serviciile oferite.