Economii substanțiale pentru proprietarii de mașini electrice
Un proprietar de vehicul electric din Europa va putea economisi între 450 și 2.900 euro pe an prin utilizarea încărcării inteligente și bidirecționale, conform unui studiu realizat de Eurelectric și EY.
Studiul evidențiază că bateriile vehiculelor electrice ar putea furniza aproximativ 114 TWh de capacitate până în 2030, suficient pentru a alimenta 30 de milioane de locuințe anual. Prin încărcarea inteligentă, bateriile pot stoca excesul de electricitate, iar cu ajutorul tehnologiilor vehicle-to-grid (V2G), acestea pot vinde energia înapoi în rețea în perioadele de vârf.
Aceste practici contribuie la echilibrarea rețelei electrice și la integrarea surselor regenerabile, dar consumatorii nu beneficiază de stimulente economice clare pentru a oferi acest serviciu. Studiul subliniază necesitatea unor semnale de preț clare și a unui acces îmbunătățit la piețele de flexibilitate pentru a valorifica acest potențial.
În concluzie, proprietarii de vehicule electrice pot beneficia de costuri de operare semnificativ mai mici, ceea ce poate reduce costul total de deținere sub cel al unei mașini convenționale.
Economii semnificative pentru proprietarii de mașini electrice
Proprietarii de mașini electrice au ocazia de a economisi între 450 și 2.900 de euro pe an, datorită diverselor beneficii financiare asociate cu utilizarea acestora.
Serge Colle, lider global în sectorul energiei și utilităților la EY, subliniază importanța propunerilor de încărcare inteligentă și a clarificării beneficiilor de cost pentru consumatori. Aceste soluții sunt esențiale pentru a încuraja adoptarea vehiculelor electrice, ajutând utilizatorii să perceapă aceste mașini ca fiind mai mult decât un simplu mijloc de transport.
În plus, operatorii sistemelor de distribuție ar putea economisi anual aproximativ 4 miliarde de euro datorită flexibilității sporite, care reduce necesitatea extinderii infrastructurii. Totuși, aceste economii depind de utilizarea monitorizării digitale în timp real și de accesul la date interoperabile, conform legislației UE care urmează să fie implementată.