Unilever vinde brandul The Vegetarian Butcher
Producătorul de bunuri de larg consum Unilever a decis să vândă brandul The Vegetarian Butcher către Vivera, un producător olandez de înlocuitori de carne. Unilever a achiziționat marca de la fondatorul său, Jaap Korteweg, în 2018, iar aceasta a crescut semnificativ, devenind una dintre cele mai importante mărci de carne pe bază de plante din lume.
Vivera, care activează pe piață din 1990, a fost achiziționată în 2021 de JBS, cea mai mare companie de carne din lume. Aceasta are aproximativ 500 de angajați și produsele sale sunt disponibile în peste 32.000 de supermarketuri din 25 de țări europene.
Decizia Unilever de a vinde brandul vine în contextul unei strategii mai ample de restructurare, în care compania intenționează să vândă câteva mărci alimentare cu vânzări combinate de aproximativ un miliard de euro. De asemenea, surse anonime au menționat că Unilever explorează vânzarea unor mărci alimentare olandeze, precum supele Unox și condimentele Conimex, și altele din Marea Britanie și din Europa.
Unilever, care deține aproape 400 de mărci la nivel global, își concentrează eforturile asupra principalelor 30 de mărci și lucrează pentru a-și eficientiza operațiunile, în special în Europa.