Uniunea Europeană a convenit asupra unui acord privind drepturile pasagerilor
Cele 27 de state membre ale Uniunii Europene au ajuns la un acord care impune constrângeri companiilor aeriene, având ca scop protejarea drepturilor pasagerilor. Acest acord stabilește compensații pentru întârzieri și un termen de răspuns la reclamații, conform unui comunicat al Consiliului UE.
Noul cadru are ca obiectiv stabilirea unor reguli „mai simple și mai clare” pentru pasageri, în timp ce asigură concurența între companiile aeriene în cadrul pieței interne. Acordul, aprobat de miniștrii transporturilor din statele membre, va fi prezentat Parlamentului European pentru aprobat.
Ministrul polonez Dariusz Klimczak a subliniat că acest acord aduce „peste 30 de noi drepturi” pentru pasageri, aplicabile între momentul achiziționării biletului și sosirea la destinație. De asemenea, ministrul francez al transporturilor, Philippe Tabarot, s-a declarat mulțumit de compromisul realizat, menționând drepturi sporite pentru pasagerii cu dizabilități sau mobilitate redusă, precum și un mecanism automat de compensare în caz de anulare a zborului.
Cu toate acestea, Asociația Airlines for Europe (A4E), care include companii precum Air France-KLM și Lufthansa, și-a exprimat dezamăgirea față de acord, considerând că introduce „și mai multă complexitate” față de propunerea inițială a Comisiei Europene din 2013.
În aceste negocieri, propunerea de a crește pragul de compensare a pasagerilor de la trei la cinci ore de întârziere a fost respinsă, fiind susținută de companiile aeriene, dar contestată de Germania.