Problemele persistente la Școala Gimnazială nr. 7 ,,Remus Opreanu”
Școala Gimnazială nr. 7 ,,Remus Opreanu” din Constanța se confruntă cu dificultăți continue, iar părinții elevilor semnalează condiții inadecvate pentru învățare. Aceștia evidențiază probleme precum pereți umezi, mucegai, aer greu de respirat și temperaturi scăzute în timpul orelor.
Un părinte a exprimat: „Așa arată clasa copilului meu în 2025. Pereți uzi, mucegai, aer greu de respirat, frig. Nu mai putem accepta că ,,merge și așa” atunci când e vorba de sănătatea copiilor noștri. Cer respect, siguranță și sănătate pentru cei mici.” Părinții au solicitat Primăriei Constanța să intervină rapid pentru soluționarea acestor probleme.
Stadiul lucrărilor de reabilitare
În prezent, unitatea de învățământ este supusă unui proces amplu de reabilitare, cu un termen de finalizare estimat pentru februarie 2026. Totuși, Primăria Constanța a menționat că nu a fost întocmit niciun proces verbal de recepție a lucrărilor până în acest moment.
Reprezentanții unității de învățământ au precizat că, în prezent, din cele opt clase ale etajului al doilea, trei sunt dezafectate, iar elevii au fost mutați în alte săli pentru a continua cursurile. „Copiii care aveau ore în sălile afectate au fost mutați, astfel că activitățile se desfășoară normal în celelalte cinci clase”, a declarat Prof. Corina Cușa, reprezentant al școlii.
Feedback-ul părinților și soluții alternative
Majoritatea părinților au preferat ca elevii să revină la școală, chiar cu lucrări nefinalizate, pentru a evita dificultățile generate de transportul pe distanțe lungi. „Din experiența noastră, aproximativ 95% dintre părinți sunt mulțumiți de modul în care se desfășoară cursurile”, a adăugat Cușa.
În perioada următoare, constructorul va începe montarea ușilor la etajul al doilea, iar conducerea școlii a solicitat Primăriei un spațiu alternativ până la finalizarea lucrărilor, inclusiv propunând școala Spectrum, dar nu a primit un răspuns.
Problemele persistente la Școala Gimnazială nr. 7 „Remus Opreanu”
Reprezentanții unității de învățământ au declarat că procesul instructiv-educativ rămâne o prioritate, în ciuda condițiilor dificile în care învață elevii. Profesorii își exprimă solidaritatea față de elevi și depun eforturi pentru a minimiza disconfortul cauzat de problemele legate de temperatură și umiditate.
Cu toate acestea, părinții continuă să își exprime îngrijorarea cu privire la condițiile de învățare, menționând că elevii se confruntă cu frig și mucegai în sălile de clasă.