Închiderea Uzinei Audi din Bruxelles: Un Simbol al Declinului Industriei Auto Europene
Uzina Audi din Bruxelles se va închide definitiv vineri, afectând mii de angajați care vor rămâne fără locuri de muncă. Această decizie reflectă o capacitate de producție a automobilelor în Europa care nu mai corespunde cererii în scădere, conform agenției AFP.
Unitatea, care are aproximativ 3.000 de angajați și nu are un cumpărător identificat, se închide în contextul în care piața mondială a auto a încetinit drastic, înregistrând anul trecut o creștere de doar 1,7% a înmatriculărilor de mașini noi, după o creștere de aproape 10% în 2023. Această stagnare a afectat în special piețele din Germania și Franța.
Producătorii auto europeni se confruntă cu o competiție acerbă din partea marilor jucători chinezi, precum BYD și Geely, și a americanului Tesla, în domeniul inovației electrice. Audi, o filială a grupului Volkswagen, a invocat un „declin la nivel mondial” al cererii de SUV-uri electrice de lux, ca motiv pentru închiderea uzinei din Bruxelles, dedicată în întregime modelului Q8 e-tron.
Criticile la adresa Audi au fost aduse de liderii sindicali și angajați, care susțin că compania a întârziat tranziția către electrificare și s-a concentrat pe un model de vârf de gamă, prea scump. În plus, se ridică semne de întrebare privind pregătirea infrastructurii necesare pentru a susține o creștere a cererii de vehicule electrice, având în vedere obiectivele Uniunii Europene de a atinge o cotă de piață de 25% pentru mașinile electrice până în 2035.
De asemenea, datele recente arată că Audi a livrat în 2024 peste 164.000 de modele complet electrice, o scădere de 8% față de anul precedent, subliniind dificultățile cu care se confruntă industria auto europeană în această tranziție.
Închiderea uzinei Audi din Bruxelles
Uzina Audi din Bruxelles, un simbol al declinului industriei auto în Europa, își va închide definitiv liniile de asamblare vineri. Această decizie reflectă scăderea semnificativă a livrărilor, în special pe piața chineză, care reprezintă aproape 40% din totalul livrărilor Audi. În total, livrările au scăzut cu 11%, subliniind dificultățile cu care se confruntă industria auto europeană.
Deși uzina se va închide, aproximativ 300 de angajați vor continua să lucreze timp de câteva luni pentru a finaliza sarcini legate de contabilitate, resurse umane, curățenie și dezmembrare, conform informațiilor furnizate de conducerea companiei.