Vacanțe pierdute și bani blocați pentru clienții Avantaj Tour
Mai multe familii din Constanța se plâng că au rămas fără vacanța plătită încă din luna ianuarie 2025, prin agenția de turism Avantaj Tour, condusă de Rodica Nicoleta Șerban. Aceste probleme sunt legate de agenția Cocktail Holidays, cu care Avantaj Tour colaborează și care se află în insolvență.
Una dintre clientele afectate a declarat pentru Focus Press că a avut o vacanță stabilită în Hurghada, între 23 și 30 octombrie 2025, plătită integral în ianuarie, dar că aceasta nu mai există. În total, familiile afectate au cheltuit aproximativ 20.000 de euro, fără a primi înapoi banii pentru vacanțele anulate.
Reprezentanții Avantaj Tour au comunicat clienților că urmează să primească rambursările, însă nu este clar când se va întâmpla acest lucru. Rodica Nicoleta Șerban a confirmat că problemele vin din partea Cocktail Holidays, subliniind că agenția sa va returna banii clienților, chiar dacă nu are garanția că va primi fondurile înapoi de la partenerii săi.
Într-un comunicat emis pe 1 septembrie 2025, Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului a anunțat că monitorizează situația Cocktail Holidays și desfășoară o acțiune de control pentru a verifica respectarea obligațiilor legale de către agenție. De asemenea, ministerul a precizat că va menține un dialog permanent cu misiunile diplomatice ale României din țările unde se află turiști români afectați.
În contextul crizei, au fost raportate întoarceri ale turiștilor din diverse destinații, însă mulți clienți rămân îngrijorați în legătură cu banii și vacanțele lor anulate.
Vacanțe pierdute și bani blocați pentru clienții Avantaj Tour
Clienții agenției de turism Avantaj Tour se confruntă cu dificultăți din cauza problemelor financiare ale operatorului Cocktail Holidays. Aceasta din urmă, deși nu este în insolvență, se confruntă cu dificultăți semnificative de cash flow care afectează rezervările turiștilor.
În ultimele zile, au fost înregistrate mai multe sesizări din partea turiștilor care au achiziționat pachete de servicii de călătorie pentru perioada următoare. Problema a fost evidențiată și în cazul a nouă turiști care au întâmpinat dificultăți la unitatea de cazare din Rhodos, din cauza întârzierilor în transmiterea plăților de către tour operator. Deși problema a fost soluționată, incertitudinea rămâne pentru cei care au rezervări viitoare.
Alin Burcea, președintele ANAT, a sfătuit turiștii care au rezervat vacanțe prin Cocktail Holidays să renunțe la acestea, având în vedere situația financiară instabilă a agenției. În plus, Tribunalul București a înregistrat un dosar în care se cere insolvența Prompt Service Travel Company SRL, firma care operează Cocktail Holidays, cu termen de judecată stabilit pentru 15 decembrie 2025.
Reprezentanții Cocktail Holidays nu au fost disponibili pentru comentarii, lăsând clienții în incertitudine cu privire la viitorul vacanțelor lor și la recuperarea banilor blocați.