Creșterea sesizărilor privind problemele de gaze în București
După explozia devastatoare din Rahova din luna octombrie, locuitorii din București au început să reclame frecvent mirosul de gaz. De mai multe săptămâni, multe blocuri din Capitală se confruntă cu lipsa gazelor, deoarece Distrigaz nu dispune de suficiente echipe pentru a răspunde la sesizări, iar firmele acreditate de ANRE sunt supraaglomerate.
În unele cazuri, între momentul în care este efectuat apelul pentru a reclama o scurgere de gaze și rezolvarea problemei, pot trece luni de zile. Scurgerile de gaze au devenit o preocupare tot mai frecventă pentru consumatori, iar deși răspunsul în caz de alertă este prompt, dificultățile persistă ulterior.
Dacă scurgerea de gaze provine de la țeava din afara blocului, Distrigaz este responsabil de rezolvarea problemei. În schimb, dacă scurgerea este în scara blocului, responsabilitatea revine administratorului. La nivel național, există aproximativ 1.700 de firme autorizate să intervină, însă majoritatea sunt supra-solicitate.
În cartierul 13 Septembrie, de exemplu, președintele de bloc a reușit să găsească o firmă care să intervină, dar problema s-a prelungit din cauza întârzierilor de la Distrigaz. Administratorul unui bloc a declarat: „A venit echipa, a făcut revizia pe coloana comună… am așteptat cam trei săptămâni să vină cineva să ne dea drumul.”
Problemele nu s-au încheiat aici; echipele au constatat scurgeri la robinetele din apartamente. Distrigaz a menționat că, în cazul în care se descoperă scurgeri după verificare, procesul trebuie reluat, ceea ce creează un disconfort semnificativ pentru locatari. Unul dintre aceștia a afirmat: „Să nu ai gaze, să nu ai căldură… este destul de neplăcut să stai o lună fără gaze.”
Pentru a reporni gazul, toți locatarii trebuie să fie prezenți acasă, pentru a se asigura că nu sunt lăsate aparate de gătit pornite, astfel evitându-se riscurile de scăpări.