Impactul valului de căldură asupra vânzărilor Greggs
Lanțul britanic de patiserii Greggs, renumit pentru cârnații săi în aluat, a anunțat că vânzările din luna iunie au fost afectate semnificativ de un val neobișnuit de căldură. Această situație a dus la o scădere a acțiunilor companiei cu aproximativ 15% în ziua publicării actualizării rezultatelor comerciale.
Deși vânzările comparabile au crescut cu 2,6% în primul semestru din 2025 și vânzările totale au atins 1,03 miliarde de lire sterline, Greggs a avertizat că temperaturile extrem de ridicate din iunie au dus la scăderea numărului de clienți în magazine. În timp ce vremea călduroasă a crescut cererea pentru băuturi reci, aceasta a redus semnificativ traficul general în locațiile Greggs.
Compania nu a specificat dacă produsele calde au fost cele mai afectate de căldură, dar este probabil ca temperaturile de peste 33°C din sudul Angliei să fi influențat preferințele clienților. Greggs urmează să publice rezultatele financiare interimare pentru 2025 la sfârșitul lunii iulie, unde se așteaptă o detaliere a impactului pe categorii de produse.
În ciuda provocărilor recente, Greggs își menține planurile de expansiune, vizând deschiderea a între 140 și 150 de noi locații până la sfârșitul anului. Analistul de piață Mark Crouch a comentat că scăderea cererii pentru un brand bazat pe accesibilitate ridică întrebări, în special într-o perioadă în care traficul în magazine ar trebui să fie în creștere.