Vânzările Dacia în Franța: Rezultate și context de piață
Piața auto din Franța se confruntă cu o scădere generală de 14% pe segmentul autoturismelor și pe totalul vehiculelor ușoare, o tendință care persistă de câteva luni. În acest context, Dacia reușește să își mențină un ritm acceptabil, raportând o scădere semnificativ mai mică decât media pieței și principalii săi rivali. În luna martie, Dacia a vândut 13.286 de autoturisme și 13.530 de vehicule în total, inclusiv vehicule comerciale, ceea ce reprezintă o scădere de 3,7% comparativ cu anul anterior.
Un aspect pozitiv pentru Dacia este că această scădere este mult sub media pieței, ceea ce a condus la o îmbunătățire a cotei de piață, ajungând la 8,6%. În contrast, Citroen, principalul competitor, a înregistrat o scădere de -20,1%, ceea ce sugerează că Dacia se menține pe o traiectorie favorabilă în cea mai mare piață a sa.
La finalul primului trimestru, Dacia a raportat un volum total de 36.076 de vehicule vândute în Franța, cu o scădere de 8,6% față de aceeași perioadă din 2024, dar cu o cotă de piață de 8,8%, mai mare cu 1,1 puncte procentuale față de Citroen. Modelul Dacia Sandero continuă să fie al treilea cel mai vândut autoturism în Franța, cu 17.590 de unități vândute și o cotă de 4,3% din totalul pieței, deși se observă o scădere de -17% în vânzări, pe fondul apropierii lansării facelift-ului.
Dacia Duster se află de asemenea printre cele mai vândute 10 autoturisme din Franța, ocupând locul 8, cu 11.103 unități vândute și o cotă de piață de 2,7%.
Vânzările Dacia în Franța
Vânzările Dacia au înregistrat o încetinire în Franța, dar acest declin a fost mai lent comparativ cu tendințele generale ale pieței și ale principalilor săi rivali. În timp ce modelele Dacia, precum Jogger și Spring, au avut vânzări mai mici, Jogger a reușit să se mențină în zona superioară a clasamentului, fiind în continuare unul dintre cele mai vândute modele compacte. Cu 4.136 unități vândute, Jogger dovedește o performanță solidă în acest context competitiv.
De asemenea, modelul Spring a înregistrat 2.112 unități, revenind pe o piață mai stabilă după un an 2024 plin de provocări, în special din cauza întreruperilor temporare ale livrărilor și excluderii sale de pe lista vehiculelor eligibile pentru subvențiile de stat pentru mașinile electrice.
O noutate în statisticile auto din Franța este apariția modelului Bigster, care a înregistrat 1.121 de unități înmatriculate, majoritatea fiind vehicule de test și mașini destinate dealerilor pentru showroom-uri, parte a unei rețele extinse de peste 3.500 de concesiuni și reprezentanțe Dacia.