Declinul vânzărilor de mașini din China
Vânzările de mașini din China au înregistrat o scădere de 8,5% în luna noiembrie, marcând a doua lună consecutivă de declin și cel mai slab nivel din ultimele 10 luni, conform datelor publicate de Asociația Chineză a Producătorilor de Autoturisme (CPCA). În total, pe cea mai mare piață auto din lume, s-au vândut 2,24 milioane de vehicule în luna trecută, după o scădere de 0,8% în luna octombrie.
Cui Dongshu, secretarul general al CPCA, a caracterizat această scădere ca fiind „anormală”, având în vedere că ultimele două luni ale anului sunt, în mod tradițional, puternice pentru vânzările auto. El a menționat că o situație similară a fost observată doar în 2008, când consumul era sub presiune.
Scăderea vânzărilor a fost influențată de reducerea subvențiilor guvernamentale și de scăderile semnificative în vânzările de mașini pe benzină, în condițiile unei baze ridicate de anul trecut. CPCA anticipează, totuși, o creștere a vânzărilor totale de aproximativ 5% în 2025. Analiștii estimează o stagnare aproape totală în 2026, din cauza intensificării concurenței și a lansărilor record de noi modele.
În segmentul vehiculelor electrice și hibride plug-in, acestea au reprezentat 58,9% din totalul vânzărilor, iar în primele 11 luni au fost vândute peste 11,2 milioane de unități cu ajutorul programelor de subvenționare.