Volkswagen aduce motorizările cu range-extender în Europa
Mașinile electrice au avut un parcurs mai puțin convingător în Europa, dar tehnologia propulsiilor cu range-extender revine în atenție ca o alternativă viabilă. Aceasta tehnologie, care combină un motor electric cu un motor cu combustie pentru a extinde autonomia vehiculului, a fost inițial lansată acum mai bine de un deceniu, însă a dispărut rapid din peisajul auto.
Recent, Volkswagen a prezentat noi concepte de vehicule echipate cu motorizări cu range-extender, inclusiv modelul VW ID.Era, la salonul auto din Shanghai. Acest SUV, dezvoltat împreună cu partenerii de la SAIC, va deveni model de serie, având autonomie de până la 1000 de km, dintre care 300 km pot fi parcurși complet electric.
Noua tehnologie elimină temerile legate de epuizarea bateriei, oferind un sistem de alimentare rapid cu benzină care poate fi utilizat în orice stație de carburanți. Acest aspect asigură o experiență de conducere cu emisii zero pe distanțe lungi, ceea ce este o îmbunătățire semnificativă față de vehiculele plug-in hybrid tradiționale.
Martin Sanders, directorul de vânzări al mărcii Volkswagen, a declarat că există intenția de a aduce această tehnologie și în Europa, iar CEO-ul grupului VW a subliniat importanța acestei inițiative pentru a sprijini tranziția către mobilitatea electrică.
Volkswagen și motorizările cu range-extender în Europa
Volkswagen explorează posibilitatea de a introduce în Europa motorizările cu range-extender, cunoscute sub denumirea de EREV, după anul 2035, când vânzarea mașinilor cu combustie internă va fi interzisă. Această inițiativă vine în contextul unei cereri crescute pentru soluții de mobilitate mai eficiente și sustenabile.
Neoficial, s-a discutat despre integrarea unui astfel de sistem în modelele electrice din familia ID, pentru a le face mai atrăgătoare pentru consumatori. Deși nu este clar dacă această modificare va influența prețul, o posibilă reducere a capacității bateriilor ar putea face aceste vehicule mai competitive pe piață.
Alte companii auto, precum Nissan, Mazda și Ford, au investit deja în tehnologii similare, iar Renault a prezentat un motor inovator prin intermediul proiectului Horse, care transformă o mașină electrică într-o variantă cu range-extender. Acest motor integrează motorul cu combustie, motorul electric și transmisia într-un pachet compact, facilitând astfel implementarea fără modificări semnificative ale platformelor existente.
Experții estimează că propulsia cu range-extender ar putea ajunge să dețină până la 10% din piața de mașini noi în viitorul apropiat. Dacă industria continuă să exercite presiuni, este posibil ca Uniunea Europeană să accepte aceste soluții după 2035, oferind astfel o alternativă viabilă la vehiculele electrice cu autonomie limitată și prețuri ridicate.