Volkswagen își va concentra vânzările noului model electric pe piața europeană
Volkswagen își va orienta strategia de vânzări pentru noul său model electric, care va avea un preț de 20.000 de euro și este programat să fie lansat în 2027, pe piața europeană, conform declarațiilor șefei mărcii, Christine Wolburg. Constructorul auto are nevoie de timp pentru a reduce costurile bateriilor, astfel încât să poată comercializa vehiculul la acest preț competitiv.
Acest model va reprezenta prima integrare a software-ului dezvoltat în parteneriat cu producătorul american de vehicule electrice Rivian, având avantajul de a utiliza mai puține unități de control electronic și cabluri, ceea ce va contribui la reducerea greutății vehiculului și la simplificarea procesului de producție.
Volkswagen intenționează să lanseze opt noi modele electrice accesibile până în 2027, inclusiv ID.2, un model de 25.000 de euro, care va fi disponibil pe piață în acest an. Pe piața europeană, în prezent, doar câteva modele, precum Dacia Spring, sunt disponibile sub 20.000 de euro. Totuși, în acest an, se preconizează lansarea a 11 modele electrice sub 25.000 de euro, inclusiv Renault R5 și Fiat Grand Panda.
În contextul unei competiții crescânde pe segmentul vehiculelor electrice accesibile, Volkswagen se concentrează pe reducerea costurilor de producție pentru a rămâne competitiv. Producătorul german se confruntă cu provocări din partea mărcilor chineze, care amenință cota sa de piață în Europa.