YouTube intensifică lupta împotriva utilizatorilor care blochează reclamele
Conflictul dintre YouTube și utilizatorii care refuză să plătească pentru abonamente a intrat într-o nouă etapă, în care platforma își afectează intenționat experiența utilizatorilor. Recent, au apărut numeroase postări pe rețelele sociale care ilustrează modul în care YouTube întârzia încărcarea videoclipurilor pentru cei care utilizează instrumente de blocare a reclamelor. Aceștia sunt obligați să aștepte pe un ecran negru, la fel ca și în cazul unei reclame care ar trebui să apară înainte de redarea filmării.
Într-o pagină de suport tehnic, YouTube recomandă utilizatorilor să verifice extensiile de blocare a reclamelor, sugerând că acestea sunt vinovate pentru problemele întâmpinate. De asemenea, platforma propune accesarea site-ului în modul incognito al browser-ului, cu extensiile dezactivate. Aceasta reprezintă cea mai recentă mișcare a YouTube în lupta sa cu utilizatorii care blochează reclamele, după ce dezvoltatorii acestor instrumente au reușit să ocolească obstacolele impuse anterior.
Reclamele de pe YouTube nu doar că generează venituri directe, dar au și rolul de a încuraja utilizatorii să achiziționeze abonamente pentru a scăpa de ele. Platforma se arată nemulțumită de blocarea reclamelor, nu doar din cauza efectelor financiare directe, ci și pentru că aceasta reduce eficiența strategiilor de a determina utilizatorii să plătească pentru abonamente, care au fost deja majorate de mai multe ori.