Creșterea numărului unităților de cazare scoase la vânzare pe litoral
În ultimul an, un număr semnificativ de hoteluri din Constanța și Mamaia au fost puse la vânzare, printre care se numără Hotelul Zodiac, Complexul Turistic Cleopatra, Hotelul Portobella și Hotelul Ges de pe promenada de la Cazino. Aceasta tendință vine în contextul declarațiilor agenților economici care afirmă că numărul turiștilor pe litoral a scăzut, în ciuda statisticilor care indică o creștere a numărului de vizitatori în anii 2023 și 2024, conform datelor Institutului Național de Statistică.
Corina Martin, președintele Asociației RESTO, a subliniat că lipsa de implicare a Statului Român și impozitele tot mai mari au un impact negativ asupra industriei ospitalității. „Industria ospitalității în România suferă din cauza lipsei de suport din partea statului, care nu consideră turismul o prioritate. Politicile fiscale devin tot mai apăsătoare pentru investitorii din turism, ceea ce îi determină pe mulți să își vândă unitățile de cazare”, a explicat Martin.
„Oamenii de afaceri care au și alte afaceri profitabile aleg să renunțe la hoteluri deoarece acestea le generează pierderi. În astfel de condiții, industria turismului rămâne singură și se descurcă cum poate fiecare”, a adăugat Corina Martin.
În plus, nu doar unitățile de cazare sunt scoase la vânzare; un teren de lângă Telegondola Mamaia este disponibil pentru aproape 3 milioane de euro, reprezentând o oportunitate pentru dezvoltatorii imobiliari interesați de potențialul litoralului românesc.