Hot News
O zonă din Constanța nu are apă caldă
Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026
Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore
5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Combinația de alimente care ne ajută să ne protejăm de bolile cronice
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Curiozitati > Combinația de alimente care ne ajută să ne protejăm de bolile cronice
Curiozitati

Combinația de alimente care ne ajută să ne protejăm de bolile cronice

Data: 16 iunie 2025 - 13:13
Petrache Poenaru 423
Distribuie
combinatia de alimente prin care ne putem feri de boli cronice 684ffc2e4d2cc

Sursa foto: Google Images

Combinația de alimente care ne ajută să ne ferim de boli cronice

Pentru menținerea sănătății, este recomandat să includem în dietă o varietate mai mare de flavonoide. Acești compuși naturali, prezenți în ceaiuri, fructe de pădure, mere și ciocolată neagră, au fost asociați cu o viață mai lungă și un risc redus de boli cronice.

Un studiu recent a arătat că nu doar cantitatea de flavonoide este importantă, ci și diversitatea acestora. Flavonoidele sunt cunoscute pentru efectele lor antiinflamatorii și pentru capacitatea de a reduce riscul de îngrășare, boli cardiovasculare și pierderea vederii. O echipă internațională de cercetători a analizat datele a 124.805 adulți din Regatul Unit, identificând legături între dieta participanților și starea lor de sănătate de-a lungul anilor.

Dr. Aedín Cassidy, specialist în nutriție la Queen’s University Belfast, afirmă că un consum crescut de flavonoide poate reduce riscurile asociate bolilor de inimă, diabetului de tip 2 și afecțiunilor neurologice, cum ar fi Parkinsonul. Studiul a demonstrat că o cantitate mai mare de flavonoide, combinată cu o diversitate mai mare, poate aduce beneficii semnificative.

Sursele eficiente de flavonoide

Printre cele mai frecvente surse de flavonoide se numără ceaiul negru și cel verde, consumate de două treimi dintre participanți. Alte surse importante includ merele, vinul roșu, strugurii, fructele de pădure, ciocolata neagră, portocalele și mandarinele. Participanții cu cea mai mare diversitate de flavonoide în dietă au prezentat un risc mai scăzut de mortalitate din orice cauză și de apariția diverselor probleme de sănătate.

Dr. Benjamin Parmenter de la Edith Cowan University, Australia, a subliniat că un consum zilnic de aproximativ 500 mg de flavonoide este asociat cu un risc cu 16% mai mic de mortalitate generală și cu un risc cu aproximativ 10% mai mic de boli cardiovasculare, diabet de tip 2 și boli respiratorii. Aceasta este echivalent cu aportul de flavonoide din două cești de ceai.

Cei mai sănătoși participanți consumau flavonoide din 19 surse diferite zilnic, iar cei din top 20% în ceea ce privește diversitatea flavonoidelor au avut scăderi semnificative ale riscurilor asociate cu diabetul de tip 2, cancerul și bolile neurodegenerative.

Consumul de fructe și legume variate, bogate în flavonoide, este esențial pentru obținerea vitaminelor și nutrienților necesari unui stil de viață sănătos, conform expertului în nutriție Tilman Kuhn de la Universitatea Medicală din Viena. Studiul a fost publicat în revista Nature Food.

Combinația de alimente care ne poate proteja de boli cronice

Studiile recente evidențiază importanța unei alimentații echilibrate în prevenirea bolilor cronice. O dietă bogată în alimente sănătoase poate reduce riscurile asociate cu afecțiuni grave, precum bolile cardiovasculare și alte probleme de sănătate pe termen lung.

Prin includerea unor alimente specifice în dieta zilnică, putem diminua riscul de stop cardiac subit și alte condiții cronice. Această combinație de alimente include fructe, legume, cereale integrale și grăsimi sănătoase, care contribuie la menținerea unei sănătăți optime.

Este esențial să fim conștienți de impactul alegerilor alimentare asupra sănătății noastre și să ne orientăm către opțiuni care susțin o viață sănătoasă și activă.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent emmanuel macron respinge ideea lui donald trump ca vladimir putin sa medieze conflictul israel iran 684ffa7531983 Emmanuel Macron respinge propunerea lui Donald Trump ca Vladimir Putin să intervină în conflictul Israel-Iran
Articolul următor mersul pe bicicleta este legat de un risc de dementa mai scazut 684ffc4f76cf4 Mersul pe bicicletă reduce riscul de demență.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
o zona din constanta a ramas fara apa calda 6a0ddcc02b420

O zonă din Constanța nu are apă caldă

20 mai 2026 378
6a0ddcbc333ef

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 36
apicultorii avertizeaza vremea si lipsa florilor reduc productia de miere in 2026 6a0ddc71269b7

Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026

20 mai 2026 265
iranienii anunta ca 26 de nave au traversat stramtoarea ormuz in 24 de ore 6a0ddc5420627

Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore

20 mai 2026 212
5 stiri by libertatea monden a sabotat sau nu republica moldova romania la eurovision 2026 care a fost marii absenti de la nunta andreei balan cu victor cornea 6a0ddbd054f5d

5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?

20 mai 2026 190
6a0dd92c859ab

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 266

Te-ar putea interesa și...

neutrinii ar putea explica de ce materia a supravietuit dupa big bang 69c401c4c0cd4
Curiozitati

Neutrinii ar putea oferi explicații pentru supraviețuirea materiei după Big Bang.

25 martie 2026 415
ce au observat cercetatorii dupa ce au reconstituit fata lui homo erectus 6956c75b9d47d
Curiozitati

Ce au descoperit cercetătorii după reconstituirea feței lui Homo erectus?

2 ianuarie 2026 288
iata de ce dormim prost atunci cand nu dormim acasa 6984a5821ae08
Curiozitati

Iată de ce avem un somn de calitate slabă atunci când nu ne aflăm acasă!

5 februarie 2026 137
de ce cauta astronomii viata intr un sistem stelar dublu lipsit de exoplanete gigantice 69256bfde7bd2
Curiozitati

De ce cercetează astronomii viața într-un sistem stelar dublu fără exoplanete gigantice?

25 noiembrie 2025 90
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?